chessone (oregistrerad) Postat 4 juli 2005 Postat 4 juli 2005 Hej! När jag försöker höja volymen på ett spår där jag tex har en synthslinga från en VST plugg i Cubase mixer så höjs inte volymen iaf. Jag måste gå in i själva pluggen för att höja. Hur är det man ska göra för att kunna kontrollera volymen i mixern? Mvh, chesS!
Claes Holmerup Postat 4 juli 2005 Postat 4 juli 2005 Du har två kontroller för volymen; en för midikanalen (som förmodligen är den du försöker reglera på...) och en för audiokanalen som används av ditt VSTi. Audiokanalen hittar du om du scrollar längre ut till höger i mixern...
Majken Postat 4 juli 2005 Postat 4 juli 2005 MIDI kanalen höjer inte volymen utan skickar ett volymmeddelande till volymparametern enligt MIDI standarden. Vissa men långt från alla pluggar svarar på detta meddelande. Alltså är det bra att sätta som standard att man alltid ändrar på VSTi kanalen i mixern och alltså inte MIDI kanalen. /Majken
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.