Jump to content
Annons

Enjoy The Silence


Vad tycks  

17 röster

  1. 1. Vad tycks

    • Luskass 5P
      5
    • Helt OK 1P
      6


Recommended Posts

Annons

Depeche var väl inte min största favvis...men detta låter bättre än originalet.. 😉

3 saker som jag personligen skulle tycka gav låten extra poäng..

Mer kick ... den hörs nästan inte alls.

Sänka brasspad'en i bakgrunden ...den dränker ljudbilden en aning

och till slut

torrare röst... närmickad i ett litet rum vore gottpåse...fin 80-talsstänkt röst annarsch...

bra arbete overall...

tjao

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

Så då vart den borttagen. Med tanke på STIM och kommande avtal, för

att lägga upp COVERS, så tar jag bort den version som ligger.

Kommer innom kort att bli fler COVERS från Twilight Zound.

Då i LAGLIG tappning, med STIM AVTAL. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket avtal? Jag skickade en frågan till Stim och fick detta till svar:

"Så här brukar vi svara dem som vill göra coverskivor.

Om man vill göra en skiva med covers som innefattar egna arrangemang och egna textöversättningar måste man inhämta tillstånd från det berörda musikförlaget och i vissa fall från upphovsmännen direkt.

Skall man däremot spela in låtarna i originalversion behöver man inget sådant tillstånd.

Sammanfattningsvis kan man säga att så fort man ändrar på någonting i låtarna så att de på något sätt avviker från originalversionen måste man inhämta ovan nämnda tillstånd.

När sedan dessa tillstånd är klara gör ni en ncb-anmälan där ni deklarerar skivans innehåll och hur ni hade tänkt att sprida den, pris etc.

Efter det att NCB-anmälan är inskickad och genomgången får ni en faktura skickad till er från NCB."

Alltså, som jag tolkar det: Gör man inga ändringar i låten behöver man inget tillstånd.

/P

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe.

Då ska du i princip ha Exact samma ljuduppsättning oxå eller??

Om jag kör "Samma" Tonart och liknande men kör ett annat

basljud, från ex Vanguard, så spelar det ingen roll då.

Det du säger är att så länge man håller sig till

låtens ursprungskomposition så får man lägga ut den

utan tillstånd.

Om man ändra hastighet och så då?

Eller kör kvinnosång i stället?

Link to comment
Dela på andra sajter

Maximiliananthony: Skaffa bättre mic och nån som KAN spela gitarr

Nadom: Du kanske borde kika en del på materialet på hemsidan innan du glappar för mycket... Om du nu inte råkar vara en sån solostjärtis som sitter hemma och pluggar senaste IA eller Yngwie skalan vareviga dag så är chansen stor att jag äger dig en hel del på gura.

Hade jag nu inte vart så jävla lat hade jag tillochmed spelat in något divigt just för dig, men det känns småsint och bittert. Kika istället på materialet på hemsidan, de finns en hel del skit där, men på de få låtar jag nästan ansträngt mig på så finns det väl något gitarrbögigt för dig att ojja dig över, totala ansträngningen för just den covern jag spelade in va inte stor. vad det beträffar micken så är det inget fel med den, de va bara jag som lekt lite med lite skit effekter och fas bus, och så låter ju datorfläkten ganska tydligt med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...