Jump to content
Annons

Behold the gates of hell


Betyg  

13 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      1
    • 2
      0
    • 3
      5
    • 4
      4
    • 5
      2


Recommended Posts

LÅTNAMN: Behold the gates of hell

ARTIST/GRUPP: Culloden

GENRE: Metal

LÅTLÄNGD: 4.53

KOMPOSITÖR: Fredrik Joachimsson

PRODUCENT: Fredrik Joachimsson

EV. MEDVERKANDE: Fredrik Joachimsson

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 8.92 mb

STATUS: Färdig demo (kan fortfarande ändras lite)

LÅTLÄNK: http://hem.bredband.net/culloden1/behold_t...tes_of_hell.mp3

Nu så har jag ändrat o modifierat lite! Har bytat trum-ljud, en del av stråkarna och snyggat till sången lite här o där! För er som hört den med det gamla soundet kan nu ge ett utlåtande om vad ni tycker om "behold 2005" 🙂

Som sagt, tar gärna till mig all kritik, den kan fortfarande ändras här o där!

Redigerat av Culloden
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

koolt. Kvinnometal när den är som bäst 🙂

jag diggar detta, förutom sången så klart. Men smaken är som...jag tycker nog att lite råare sång hade passat bättre.

Det kunde vara lite mer topp i gitarrerna tycker jag.

jävligt bra framfört och sköna sångeffekter.

Link to comment
Dela på andra sajter

koolt. Kvinnometal när den är som bäst 😉

jag diggar detta, förutom sången så klart. Men smaken är som...jag tycker nog att lite råare sång hade passat bättre.

Det kunde vara lite mer topp i gitarrerna tycker jag.

jävligt bra framfört och sköna sångeffekter.

Kvinno-metal? Förklara dej 😉

Jag tackar för dina synpunkter! Tycker själv att det skulle varit lite mer tyngd i gitsen..

Men men .. thanx anyway =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Stundtals otydlig o grötig i sång/ stämmor ihop med instrumentering, men whateheck.. Culloden levererar i stort sett alltid klockren heavymetal.. jag diggar det här.. mixbiten går ju att göra något åt..en dålig låt är svårare att fixa om man inte kan hantverket.

Det finns visserligen saker jag tycker skulle ändras i mixen, men eftersom det alltid har med tycke o smak att göra struntar jag i att vara en gnällpelle o istället levererar jag en fyra för ett bra låtarbete.

ett plus för dubbeltrampet precis innan slutet av låten också. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Fram med sången i ljudbilden! Sådär låt. Men helt ok!

Rock on! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Svinbra rakt av. Utom sångaren som jag inte gillar alls, men det kanske bara är en smaksak?

Edit: Betyg 3

/Bengan

Tackar!! Vad är det med sången som du inte gillar?

Svår fråga faktiskt. Till syvende och sist handlar det nog om smak, och det är ju bara subjektivt. Till exempel (inom metal då) dyrkar jag själv Halford och Udo, medans Michael Kiske gör mig spyfärdig, och det är kanske inte speciellt konsekvent.

Men ok, jag ska försöka formulera varför i alla fall: För lite pondus i de ljusa skriken, ofta vrål i fel ton oxå, han kommer inte riktigt ut. Wale-vibratot (heter det så?) är inget bra/konstruerat. Han "snörper av" eller knorrar till långa ord med ett "yeah" eller "hrrgh" som inte faller mig på läppen. Ungefär så. "Pratgrowlet" är bra.

Men jag vill än en gång poängtera att detta är min smak, jag begär inte att någon ska hålla med.

Edit: Jag noterar till exempel att nikolaus (här ovan) INTE tycker som jag...

mvh

Bengan

Redigerat av Vallhagen
Link to comment
Dela på andra sajter

Gôrbra låt. Men sången kunde få vara lite tydligare/framme i ljudbilden.. Lite svårt att koncentrera sig då körsången sprider sig lite väl på bredden. Annars tycker jag mixen är helt ok.

Tips om att få sångnivån rätt mixad. Låt nån som inte hört låten tidigare lyssna på låten max två gånger.. är det då problem att höra vad som sägs i texten så är det för låg nivå/grötigt ljud på sången.

Och sångaren är visst bra och passar visst i denna låt.. Som det tidigare sagts så handlar det helt och hållet om smaken.

En 4a från mig 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Gôrbra låt. Men sången kunde få vara lite tydligare/framme i ljudbilden.. Lite svårt att koncentrera sig då körsången sprider sig lite väl på bredden. Annars tycker jag mixen är helt ok.

Tips om att få sångnivån rätt mixad. Låt nån som inte hört låten tidigare lyssna på låten max två gånger.. är det då problem att höra vad som sägs i texten så är det för låg nivå/grötigt ljud på sången.

Och sångaren är visst bra och passar visst i denna låt.. Som det tidigare sagts så handlar det helt och hållet om smaken.

En 4a från mig 😉

Jag tackar för dina kommentarer!

Håller på att ställa in rätt nivåer nu på sången, men det blir nog aldrig riktigt så att man kan höra varje ord man sjunger/skriker i låtar/låtarna. Det brukar finnas texter till sånt.

Tror att när det är som mest röster samtidigt som "whalar" så blir det lite otydligt pga. att mina vibrato kanske inte riktigt är synkade! Det var ett tag sen nu0 som orginalet spelades in och då var man inte riktigt lika uppmärksam, men som sagt så håller jag på att mecka med det nu!

TAckar!

Culloden

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...