Jump to content
Annons

SWELL


Betyg  

17 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      2
    • 2
      1
    • 3
      2
    • 4
      6
    • 5
      0


Recommended Posts

Annons

Hej, snyggt gitarrljud på elgitarren... 😆

Väldigt mycket diskant i hela mixen 😄

Vansinnigt stark hihat och ridecymbal. Jag har svårt att koncentrera mig på melodin för att de stjäl lyssningsutrymmet. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

😆 Jag blir lite konfunderad över reaktionerna angående diskanten. Den är tydligen irriterande hög, hihat och ess-ljud slår igenom. Jag har förstått att det låter olika på olika datorer, hörluraroch med olika högtalare. Jag har i min ägo Alesismonitorer M1-active. Dessa ska ha en extremt rak frekvensgång. Ljudkortet är ett audiophile 24/96. Jag tycker att jag har försett mig med en objektiv utrustning. Det hade varit intressant att veta med vilken utrustning ni har lyssnat med.

/Swell

Link to comment
Dela på andra sajter

En 4a bliré i betyg. Skön låt.

Hur soundet är kan jag tyvärr inte kommentera eftersom jag lyssnar i världens minsta datorhögtalare...

Skön låt!!

Edit: Kanse lite otajt i det hela lite här och där men det gör inget.

🙂

Redigerat av Grahn
Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låt! Grejt gitarr! Sången OK.

Cymbaler och hihat är ingen fara tycker jag, däremot ligger äggen/shakersarna alldeles för långt fram och det distraherar lite. En god tumregel när det gäller dessa fantastiska instument är att dom ska "kännas" mer än dom hörs.

Men skitsamma, bra låt iallafall och får därför fyra glada dynamitgubbar av mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mattias M (oregistrerad)

En fyra från mig med. Håller med om att det är ett ganska diskant sound men jag älskar diskant så det är inget som irriterar mig... 😕 Trevlig orgelslinga i ref.

/Mattias M

Link to comment
Dela på andra sajter

Beyerdynamic DT770 Pro för min del. Här är Hihats och cymbaler också rätt bedövande om man lyssnar på hög volym. Mest i refrängen dock. Låten skulle må bra av att dessa drogs ned en aning. (Sorry om det blir tjatigt, men det är min åsikt) Låter jäkligt bra annars!

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Trevligt!

Kan låta lite grötigt i refrängen, men det är inte så farligt... Men som redan sagts, använd lite eq! 🙂

Mycket trevlig sång!

Cymbaler och hihat är ingen fara tycker jag, däremot ligger äggen/shakersarna alldeles för långt fram och det distraherar lite.

Exakt! Panorera inte shakearna(?) så långt åt vänster.

För övrigt måste jag bara påpeka att jag avskyr tonartshöjningar... :rolleyes:

Lyssning: SB Live 5.1 och Phonic P5A

EDIT: 1:a var lägst och 5:a högst va?

Redigerat av insolitus
Link to comment
Dela på andra sajter

Kommentar till kommentarerna...

...Tack för alla kommentarer! :rolleyes:

Har åtgärdat en del av det ni har kastat ett ljus över. Det stämmer att den var för diskantrik. Är lite besviken på mina nyköpta monitorer (Alesis M1 active). Jag tycker att de är diskantfattiga. Till viss del är det en smaksak. Det handlar väl om att man får lära känna sina monitorer och använda flera referenskällor. Vi ska lägga på kör. Verserna är rätt givna men till refrängen, där det ska lyfta har vi inte kommit på nånting. "Elgitarren" är en akustisk stålsträngad med lite amplitude på. Jag funderar på att hitta ett alternativ till tonartshöjning. Låten behöver göra något avslutande statement. Det blir lite tamt att bara mala på refrängen en gång till. Tycker att det är för sent i låten med ett solo och det har jag på sätt och vis redan som mellanspel. Sångprestationen utfördes på förmiddagen och det har säkerligen påverkat kvaliten. Vi ska på det igen!

Tack!

/Swell

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...