Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag Àr nybörjare och tÀnkte köpa lite utrustning för att dels kontrollera Reason och Àven spela in sÄng. Jag har en snabb dator hemma, 3.2ghz. Jag tittade lite pÄ Novation X-station49. Konstigt nog sÄ stÄr det nÀstan inget om den pÄ detta forum.

Är det sĂ„ att man inte behöver ha en hĂ„rdvarusynth som x-station har om man kör med Reason istĂ€llet och köper synth-ljud?

Vad rekommenderar ni ska man köpa ljudkort för sig eller kan x-station vara nÄgot?

tacksam för hjÀlp!

Annons
Postat

Vad man bör tÀnka pÄ nÀr man jobbar med reason Àr att det inte kan spela in audio. SÄ om du skaffar en hÄrdvarusynth mÄste du spela in i ett annat program och sedan lÀgga in i reason. Det Àr ju ett litet extra jobb. En ren midicontroller kanske Àr bÄde billigare och smidigare. Sedan Àr det ju alltid lite tjurigt nÀr en midicontroller har sÄ fÄ oktaver, xstation har 2, och det kan ju uppfattas som lite vÀl lite av vÀldigt mÄnga. Jag Àr inte superbra pÄ att spela, men Àven jag önskar lite mer Àn 2 oktaver.

Vet inte hur det kommer sig att det Àr sÄ lite skrivet, men jag antar att det helt enkelt beror pÄ att mÄnga inte sett den som nÄgot direkt alternativ. Hoppas det gav nÄgot.

Postat

Xstation finns i 25, 49 och 61 tangetersversion.

SÄ som jag har förstÄtt det sÄ Àr det en sammansvetsning av deras midikeyboard ReMOTE, deras ljudkort Speedio och synthen K-station.

Jag har tittat pÄ den rÀtt lÀnge och funderar pÄ att fixa en sjÀlv för att spara utrymme och plats. Den lÄter rÀtt bra iaf.

Du dÀremot behöver nog inte en X-station om du bara ska köra Reason. SjÀlva synthdelen gÄr ju förlorad dÄ iom att du inte kan köra midi i Reason.

Postat

Alla tjatar om att klaviaturen pÄ deras skapelser Àr sÄ himla bra. Jag tycker det Àr precis lika dÄligt som pÄ vilken annan budgetkeyboard som helst...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.