Jump to content
Annons

Full printable cdr - innerdiameter 15mm

Recommended Posts

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Jag har till min Canon-skrivare fÄtt med ett program som heter "CD-label print".

Kanske finns det nÄgon annan som köpt en Canon PiXMA-modell och som har det programmet hÀr?

Med detta program kan man skriva ut pÄ cdr och mini-cdr (8 cm-skivor). Man kan ocksÄ justera utskriftsytan i programmet under "Adjust circle size". TyvÀrr sÄ Àr den minsta innerdiameter man kan sÀtta runt centrumhÄlet 33 mm. DÀrmed funkar det för "vanliga" cdr perfekt. Men det finns ju silver cdr som kallas "Full printable cdr", dvs. sÄna som har en utskriftsyta för blÀckstrÄleskrivaren ÀndÄ fram till centrumhÄlet nÀstan, eller rÀttare sagt 15 mm innerdiameter. Vilket program kan klara det?? Eller ligger begrÀnsningen i skrivaren, sÄ att den inte kan skriva ut pÄ "Full printable cdr" sÄsom det Àr tÀnkt liksom?

🙂

:musik

Annons
komoriman (oregistrerad)
Postat

BegrÀnsningen ligger i programmet, jag har exakt samma problem med min gamla Epson 950!

Kolla om det finns nÄgon uppgradering av programvaran.

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Jepp, jag ska kontakta supporten snarast och kolla upp det. Det borde ju gÄ att skriva ut pÄ "Full printable cdr", dÄ det Àr en splitt ny Canon PiXMA 5000-skrivare. Annars borde de ju inte tillverka sÄna cdr. Jag har dessutom alltid tyckt att det Àr snyggare med sÄna tryck/utskrifter pÄ cd-skivor.

😆

musik (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej igen!

Skulle vilja Äteruppliva frÄgestÀllningen lite:

Finns det nÄgon som pysslar med utskrift pÄ cdr och dvd-/+r och kÀnner till ett program som klarar att skriva ut fullt ut pÄ s.k. "Full printable" skivor, dvs. hela vÀgen Ànda till innerhÄlet som Àr pÄ 16 mm???

CD Label Print som Canon skickar med skrivarna fixar det inte!

🙂

Redigerat av musik
Postat

tjena...

hittade det hÀr programmet: AudioLabel

har inte prövat det lr sÄ men pÄ en av screenshotsen av programmet ser det ut som om han klarar av att skriva Ànda in till hÄlet...

Programmet verkar dock en aningen amatörmÀssigt och Àr kanske av den anledningen inte riktigt vad du Àr ute efter, men du kan ju iaf pröva och se... det Àr ju gratis i 30 dagar...

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Ok, tack! Undrar om det Àr tÀnkt för pappersetiketter som klistras pÄ cd eller om det Àr tÀnkt för att skriva ut med direkt pÄ "printable cd:s". De nÀmner att de sÀljer pappersetiketter...

Men jag ska ta reda pÄ mer och testa.

🙁

musik (oregistrerad)
Postat

Hej igen!

Audio Label - det Àr tÀnkt för att skriva ut pÄ pappersetiketter som man sedan klistrar pÄ cd:na. Se t.ex. bilden med pappret och de tvÄ cirklarna pÄ ett vitt papper. Min skrivare har en speciell insats som man kör in och ut ur skrivaren manuellt. Den Àr gjord för en enda cd Ät gÄngen och det Àr lite omstÀndigt... Mjukvaran i Audio Label, liksom i ScanMos som jag ocksÄ har, de bygger pÄ att man skriver ut tvÄ etiketter pÄ ett papper och klistrar pÄ dem sedan. Skrivarens skrivhuvud styrs f.ö. av informationen som kommer frÄn programmet och Canon anger i handboken ser jag att de inte rekommenderar nÄgon annan programvara Àn den medföljande p.g.a. att det annars kan bli tvivelaktiga resultat, skriver ut bredvid cd:n och fel pÄ skrivaren i vÀrsta fall. RÀtt snöpligt! DÄ kan jag inte skriva ut pÄ "Full printable" cd-r-skivor med andra ord. Dags för Canon att uppdatera programmet som medföljer...

🙁

• 2 veckor senare...
Postat

Hej musik!

Har du hittat nÄgot program Àn? HÄller sjÀlv pÄ att kolla upp olika skrivare och program och snubblade över detta: Acoustica CD/DVD Label Maker. . Din skrivare finns med pÄ deras lista över skrivare iallafall.

• 2 veckor senare...
Postat (redigerat)
Audio Label - det Àr tÀnkt för att skriva ut pÄ pappersetiketter som man sedan klistrar pÄ cd:na.

Ok.... Ă€r inte sĂ„ inne pĂ„ det dĂ€r med cd labeling, men man lĂ€r sig nĂ„t nytt varje dag... 🙂

Redigerat av allansson

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.