Jump to content
Annons

Isolation


karl

Recommended Posts

LÅTNAMN:Isolation

ARTIST/GRUPP:k

GENRE:float

LÅTLÄNGD:2:38

KOMPOSITÖR:k

PRODUCENT:k

EV. MEDVERKANDE:k

INSPELNINGSÅR:05

FORMAT: (ex. mp3

STORLEK: (ex. 3.6 megabyte)

STATUS: Skiss

LÅTLÄNK:isolation

Får inte riktigt till det feta ljudet...är det en fråga om arr? eller ...skulle vilja ha en rejält tät ljudbild bakom sången...några tips???tas tacksamt emot

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Basen låter inget vidare, den bara mullrar och känss tunn.

Sången distar lite och ligger nästan för långt fram.

Gitarren är väldigt tunn i ljudet. Nästan bara diskant. Orgeln är snygg, men kanske skulle centreras lite för att feta till det.

Skulle nog försöka hitta ett instrument att fylla ut i mitten med, eller göra gitarrljudet tjockare.

Sedan är ju låten kalas och rösten lika underbar som vanligt. Hur går det med studioinspleningen? 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte riktigt vad du menar med isolation ?

Men personligen tycker jag att musiken är en aning för långt bort

jämfört med sången.

Bara ett arbetsnamn som inte betyder ett enda dugg 🙁 men har du nå'n hint om att fetta till det???

Link to comment
Dela på andra sajter

Basen låter inget vidare, den bara mullrar och känss tunn.

Sången distar lite och ligger nästan för långt fram.

Gitarren är väldigt tunn i ljudet. Nästan bara diskant. Orgeln är snygg, men kanske skulle centreras lite för att feta till det.

Skulle nog försöka hitta ett instrument att fylla ut i mitten med, eller göra gitarrljudet tjockare.

Sedan är ju låten kalas och rösten lika underbar som vanligt. Hur går det med studioinspleningen? 🙂

Ska testa lite mera....7,8,9 / 7 är det dags för grunderna och det repas just nu, senare blir sång och andra pålägg 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja!

Skön låt. Rösten ligger väl för långt fram och tar för mkt plats? Orgeln är de finaste på låten 🙁 Gitarren behöver mer "fetning", just nu ligger den endast på diskant känns de som. läg den lite lägre eller nåt också. En tydligare bas vore fint med 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja!

Skön låt. Rösten ligger väl för långt fram och tar för mkt plats? Orgeln är de finaste på låten 🙂 Gitarren behöver mer "fetning", just nu ligger den endast på diskant känns de som. läg den lite lägre eller nåt också. En tydligare bas vore fint med 🙂

Ska testa att lägga en lägre gitarr och EQ gitarren som finns....Tack för lyssningen 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagts så finns en del att gör amed ljudet inte minst basen....

Men jag hinner inte fördjupa för jag har fullt upp med att konfigurera min nya musikdator och klippa gräset och vattna trädgården osv.

Men: Kalaslåt! :rolleyes:😄😄

Ser fram emot studioinspelningarna. Kommer denna nya med? Med bättre ljud och lite mer arr platsar den på 12-bästalistan 😄

Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att det på många sätt ät sången som förstör, låter som du sjungit lite väl nära micken när du spelat in. Den trycker sig mot ansiktet på en medans resten av musiken ligger mer där man vill ha den ett par meter framför en. Trummorna låter jäkligt ballt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, sången är vältigt långt fram! Spela in sången igen där du inte står så nära micken, för det klipper ibland.

Soft låt - jobba på!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lysande harmonier som vanligt! Låter ju lite jazz-funkigt, kan du inte förstärka det mer synkoperad bas och nåt vräkigt solo, sax? Gitarren kommer inte till sin rätt, tunn och svag. Variation på trummorna med lite fills skulle inte skada heller. Förstår ju att du inte har nörd-pillat trettio timmar i låten som f ö är kanon. Du får en alldeles speciell nerv i din musik som jag är full av beundran inför!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att det på många sätt ät sången som förstör, låter som du sjungit lite väl nära micken när du spelat in. Den trycker sig mot ansiktet på en medans resten av musiken ligger mer där man vill ha den ett par meter framför en. Trummorna låter jäkligt ballt.

Tackar för lyssningar....ska greja , kanske imorgon och lägga upp förmodligen förbättringar

fortsätt lyssna isolation

Link to comment
Dela på andra sajter

Basen skulle kunna spela mer och ha mer kärna.

Har du lust 😱😳

Absolut!

Men inte just nu i dagarna. Håller på o flytta och nästa vecka är det fiskesemester. Sen har jag tid, lust och ork!! Jag tjoar till när jag är tillbaka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Basen skulle kunna spela mer och ha mer kärna.

Har du lust 😱😳

Absolut!

Men inte just nu i dagarna. Håller på o flytta och nästa vecka är det fiskesemester. Sen har jag tid, lust och ork!! Jag tjoar till när jag är tillbaka.

Nice... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Lysande harmonier som vanligt! Låter ju lite jazz-funkigt, kan du inte förstärka det mer synkoperad bas och nåt vräkigt solo, sax? Gitarren kommer inte till sin rätt, tunn och svag. Variation på trummorna med lite fills skulle inte skada heller. Förstår ju att du inte har nörd-pillat trettio timmar i låten som f ö är kanon. Du får en alldeles speciell nerv i din musik som jag är full av beundran inför!

Tack (e) för lyssning...det är väl refrängen som drar iväg åt nå't annat håll...hur menar du med synkopierat? ska pilla lite till 🙂 eller jag kan ta bort basen och skicka över 😛

Fortsätt gärna lyssna isolation

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu får du ju proffshjälp med basen...men jag tänkte i s f som nu att basen mest ligger på 1:a, 2:a och 3:e fjärdedelen spelar friare i förhållande till fjärdedelarna, två sextondelar före ettan t ex för att öka svänget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu får du ju proffshjälp med basen...men jag tänkte i s f som nu att basen mest ligger på 1:a, 2:a och 3:e fjärdedelen spelar friare i förhållande till fjärdedelarna, två sextondelar före ettan t ex för att öka svänget.

Hrm...proffhjälpen är och fiskar 😉😄 , rekreation är ett måste och då kan detta vänta...men jag har grejat lite på egen hand och ändrat en del samt fettat till och lagt två körer svagt i bakgrunden...jag tycker det blev lite bättre

Jämför själva

Old version

New version

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Det vore kanske en god idé att spela basen på baskaggen och låta virveln klippa basen (dämpa basen när virveln slåsann). Det tog någon lyssning att vänja sig vid din röst för mig. Gillar chuffel feelingen på höghatten. Gitarren käns lite orentspelad här och där. Gillar annars känslan som låten förmedlar. Trevliga harmonier. En OK låt som kan göras bättre. Den får godkänt av mig.

Tack för lyssningen -k9-, jag har lite svårt att göra nå't åt trummorna då det är en färdig loop....jag är inte så bra på att programera själv 😏 men kul att du gillar harmisarna och tack för godkänt 😄😄

Ny version

Gammal version

Edit: du menade basen...OK , jag får vänta tills fiskelyckan vänt 😄

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
DASkaggen!  😄  😄

Ähm..

Jag förstår att du vart förvirrad....daskaggen 😄

Nej jag menar ju att du skall låta basen slåan strängen när trummorna slår på baskaggen, och dämpa bassträngen nnär trummorna slår på virveln.

(sorry! Är visserligen ordblind, men det där var nog det grövsta slarvfel jag gort på forumet DASKAGGEN 😏 )

Det är OK 😄😄 men helt klart dB ligger inte brevid varann ens dessvärre är jag inte klippans basist men hjälp år på väg 😄

Edit: staffel 😄

Ny version

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm orgeln är, som jag tycker, det viktigaste instrumentet, både rösten och orgeln är beroende av varandra i den här låten. Gitarren är inte lika viktig utan följer mer med rösten -kan tonas ner lite (blev lite för hög). Basen behöver tas upp lite för att markera rösten också. Trummorna och rösten är Ok. Enligt mina öron 😏 Bra låt 😄

Rockypop

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm orgeln är, som jag tycker, det viktigaste instrumentet, både rösten och orgeln är beroende av varandra i den här låten. Gitarren är inte lika viktig utan följer mer med rösten -kan tonas ner lite (blev lite för hög). Basen behöver tas upp lite för att markera rösten också. Trummorna och rösten är Ok. Enligt mina öron 😄 Bra låt 😄

Rockypop

OK, jag jobbar vidare...eftersom "alla" tyckte gitarren var för spinkig ,EQ:a jag till den och höjde volumen...men kanske för mycket 😄😏 ....kul att du tycker låten är bra 😄

Fortsätt lyssna

New version

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...