Jump to content
Annons

Vad tycks? :)


Recommended Posts

Annons

Jag diggar detta. Snygg låt. Tyckte gitarriffet kändes tråkigt i inledningen men det växer sig på en. Och när Hammonden kommer in är allt förlåtet 🙂

Fixa lite mer däng i trummorna bara och kanske korrigera temporörelserna (ni sackar lite 🙂 )så är ni hemma!

/E

Link to comment
Dela på andra sajter

sångaren påminer mig lite om peter gabriel i vissa partier. o det är ju inte fy skam. låten som sådan var väl annars helt ok, inte mer.

jag är blir knäsvag av hammonden i mitten! (på ett bra sätt!)

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inga åsikter om kompositionen mer än att introt känns långt. Är det otajt i gitarrspelet på vissa ställen eller hör jag fel? För övrigt är sånginsatserna alldeles utomordentliga! Låter härligt!

Link to comment
Dela på andra sajter

jodå helt okej, men jag hade lagt fram sången mer i mixen under versen och även lägga stämmorna i både höger och vänster kanal för att de ska upplevas "fetare".

Annars en helt okej låt, men det skulle inte skada om ni va lite tajtare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jättebra och jag gillar introt för det ger löfte om något mer. Det enda jag inte gillar är elgitrrljudet det är för mycket taggtråd samt disten är inte så fin för tonerna murrar ihop sig när det är ackord det blir såndär interferens som distorsionenheten inte klarar av. Mindre dist, lite mörkare gitarrljud. Då blir det mer i min smak. Men det är ju jättebra ju!

EDIT stavfel

Redigerat av Fredrika
Link to comment
Dela på andra sajter

Fin liten bit det här. 😮

Håller med om att den behöver lite polering bara. Trummorna låter som dom står längst bort i replokalen. 😉

Snygga gitarrer och snygg sång!

Synd att behöva göra om den för tempots och trumljudets skull men det skulle kunna bli hur bra som helst!

Link to comment
Dela på andra sajter

jodå helt okej, men jag hade lagt fram sången mer i mixen under versen och även lägga stämmorna i både höger och vänster kanal för att de ska upplevas "fetare".

Annars en helt okej låt, men det skulle inte skada om ni va lite tajtare.

Bra sagt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Snygg låt 😮 tidig Steve Winwood, Traffic kanske ... gillar därför den feta gitarren! mer sånt! Kanske orgeln ska in tidigare? Annars är introt lite för långt, sången och trummorna måste lyftas fram! som de andra påpekat Annars bra 😉

Rockypop

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack som faan! 🙂 kul med så mycke folk som tar sig tid å lyssna!

jo, jag vet att det lite otajt men det är nog mest trummorna.. men vi orkade inte lägga om den.

trummorna är ju alltid svårast att få bra, man äger ju ingen värstig studio! 🙂

heller inte det bästa trummsettet, men jag vill ändå inte ha typ "studio trumm ljud" om ni förstår vill att det ska vara lite live känsla lite levande.

å kul att folk gillade min röst och låten! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Fredrika om gitarr ljudet. Går det inte att fixa deisten så att den inte blir "konstig" Lite fetare gitarljud skulle nog inte skada heller 🙁

Trummorna tycker jag, tvärtom mot alla andra, inte låter så jätte fult. De ger låten lite karaktär tycker jag 🙂 Fin sång. Inte min typ av musiksmak men bra låt!! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...