termosh Postat 18 juni 2005 Postat 18 juni 2005 tja! har precis köpt audiophile 2496, behringer mixer och cubase sx.. !🤪 har provat lite allt möjligt och det verkar grymt detta! Undrar bara över en sak, när jag kör in gitarren i mixern och spelar in blir ljudet rent, skulle vilja ha det lite mer rock'n'roll. 🙁 Hur fixar man detta då? Måste man köpa nån annan slags extern sak som man kör in gitarren i och sedan in till mixern? Eller går det att fixa i cubase? mvh från en nybörjare:)
termosh Postat 18 juni 2005 Trådstartare Postat 18 juni 2005 vanlig elgitarr, en epiphone gibson-kopia.. 🤪
punkrockdude Postat 18 juni 2005 Postat 18 juni 2005 du vill nog ha dist och då får du antingen micka upp en förstärkare där du har dist eller kopplat till en distpedal eller köpa en förstärkare och högtalarsimulator som t.ex. V-Amp eller POD som du kan koppla direkt ifrån in i mixerbordet.
termosh Postat 18 juni 2005 Trådstartare Postat 18 juni 2005 okej! så det går inte att sköta "i datorn"? 🤪 vad går en högtalarsimulator på? kan man micka med en vanlig sångmic til förstärkaren? tackar!
termosh Postat 18 juni 2005 Trådstartare Postat 18 juni 2005 Det fins en fin liten plugg som heter Guitar rig som du kan använda i sxMen det bästa om du inte vill köpa the real thing är att köpa ett gitarrförsteg tycker jag. Eller en enhet som emulerar gitarr stärkare och fx vad är gitarrförsteg? vad är det för enhet? 🤪
Ken Kängström Postat 18 juni 2005 Postat 18 juni 2005 En annan gitarrplugg är Amplitube Som kickar skiten ur Guitar Rig enligt mig!
Jocke Postat 18 juni 2005 Postat 18 juni 2005 Här har du en gratis förstärkarsimulator som folk brukar rekommendera. http://www.simulanalog.org/guitarsuite.htm
Mutz Postat 20 juni 2005 Postat 20 juni 2005 En annan gitarrplugg är Amplitube Kör amplitube och tycker det låter skit bra. Grymt smidigt att slippa micka upp stärkaren och störa grannarna med.
kirtaphus Postat 20 juni 2005 Postat 20 juni 2005 det finns olika pluggar och effekter som skitar till lite ditt rena ljud, Ex. en Overdrive skulle jag föreslå.. ska du ha tung rock eller mer åt hårdrock.. då ska du ha dist!!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.