Jump to content
Annons

Mary Valley - Distress Mistress


betyg 10 bäst - 1 sämst  

10 röster

  1. 1. betyg 10 bäst - 1 sämst

    • 10
      0
    • 9
      1
    • 8
      3
    • 7
      1
    • 6
      0
    • 5
      1
    • 4
      0
    • 3
      1
    • 2
      1
    • 1
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN: Distress Mistress

ARTIST/GRUPP: Mary Valley

GENRE: soul?

LÅTLÄNGD: 4,29

PRODUCENT: Impey

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: mb

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK Låtlänken

Skulle vara roligt att få alla möjliga kommentarer på vad som bör bli bättre och vad som är bra, vad som verkligen måste jobbas med. produktionsmässig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Gillar det starkt. Vilka bra trumpetljud!! Kompet hänger bra ihop tycker jag. Bra feeling.

Rösten ligger lite högt den första 1:30 minut. Och så reverben på rösten känns lite "litet", alltså litet rum. Men det kanske är meningen...

Kändes bättre på "my second thought"...

Jättebra känsla o sound i alla fall! Mera!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar det starkt. Vilka bra trumpetljud!! Kompet hänger bra ihop tycker jag. Bra feeling.

Rösten ligger lite högt den första 1:30 minut. Och så reverben på rösten känns lite "litet", alltså litet rum. Men det kanske är meningen...

Kändes bättre på "my second thought"...

Jättebra känsla o sound i alla fall! Mera!

roligt att du gillar.

Vad kändes bättre på My second thought?

jag hoppas fler lyssnar och kommenterar

Link to comment
Dela på andra sajter

En ny låt av Impey kul. Det var ett tag sedan.

Jo jag tycker du har en helt egen stil. Det lyser verkligen igenom. Sångljudet är mycket burkigt. Funderar på om det är så du vill att det skall vara?

Jag gillar verkligen attityden. Lysande helt enkelt.

Annars är arrangemanget och mixen utan klander som jag tycker iallafall. 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Jälit bra! Påminner lite om en av mina favoritartister...men du har defenitivt något eget - ett sound som du bygger upp med trumpeten, pianot och din röst - läckert. Enda som stör lite är det burkiga ljudet på rösten. Det behövs inte göra något MED DEN RÖSTEN!!

/Rockypop

Link to comment
Dela på andra sajter

mab (oregistrerad)

Intressant, orginellt och mkt bra känsla!

Generellt tycker jag att du inte behöver justera något. Låten är cool. Både i produktion och i innehåll.

Men ska man småpeta lite så ...

.. kan jag hålla med om burkigheten på sången. Det är möjligt att en "bredare" sångmix också gör att texten kommer fram lite bättre?!

.. upplevde jag också att trummorna kanske var lite fyrkantiga? De kändes lite midi på slutet.

Var hör jag mer låtar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Egghuvud - damn roligt att höra:) ska försöka jobba mer med röstmixen osv. är dålig på det, kan behöva hjälp som det låter 😱 men övning ger ju färdighet 😄

Rockypop - roligt att du gillar ska tala med Mary som sjunger å berättar att du gillar henne, har ju lite nytt på gång 😆 Vilken är din favoritartist som det låter som?

mab - jätteroligt att du gillar detta. vet att trummorna och röst jobbet är mina svagheter men jobbar på det.

vill du lyssna på mer jag gjort som finns ute på nätet kolla in detta

http://www.soundclick.com/bands/6/impeyproductions.htm

http://www.northmountains.com/impey/

Link to comment
Dela på andra sajter

Antar att alla vet att du samplat Miles Davis låt "Blue in green"? Jag är föga imponerad av det. Tjejen har dock rätt soft röst. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar det starkt. Vilka bra trumpetljud!! Kompet hänger bra ihop tycker jag. Bra feeling.

Rösten ligger lite högt den första 1:30 minut. Och så reverben på rösten känns lite "litet", alltså litet rum. Men det kanske är meningen...

Kändes bättre på "my second thought"...

Jättebra känsla o sound i alla fall! Mera!

Antar att det är därför du gillar trumpetljudet så mycket: det är en av världshistoriens främsta tutare som turar... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Namnangivelserätten

Skyldigheten att angiva upphovsmannen är inte bara en positiv förpliktelse utan innebär också att det är förbjudet att avlägsna de upphovsmannabeteckningar på exemplar som görs tillgängliga för allmänheten. Vid tillgängliggörandet av verket i bearbetat skick skall upphovsmannen till originalverket samt den som har upphovsrätt till bearbetningen anges, se t.ex. omslaget till en översatt roman där författaren och översättaren anges på bokens omslag eller framsida.

Amen! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

tycker åxo rösten är burkig..som redan nämnts..sedan tycker jag trummljudet inte är något vidare,skulle velat ha ett varmare trummljud,typ kantslag istället för amiga-500 virveln..men det kanske är så du vill at det ska vara!!

annars väldigt soft & skön låt..och hon har skön & speciell röst!!

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

sjysst!

detta skulle man vilja höra med en fetkontra och ett skönt vispkomp på trummorna.

Och kedja på rajden såklart.

Basen är jättedisharmonisk på vissa ställen *ryys*

Link to comment
Dela på andra sajter

Namnangivelserätten

Skyldigheten att angiva upphovsmannen är inte bara en positiv förpliktelse utan innebär också att det är förbjudet att avlägsna de upphovsmannabeteckningar på exemplar som görs tillgängliga för allmänheten. Vid tillgängliggörandet av verket i bearbetat skick skall upphovsmannen till originalverket samt den som har upphovsrätt till bearbetningen anges, se t.ex. omslaget till en översatt roman där författaren och översättaren anges på bokens omslag eller framsida.

Amen! 😄

Så intressant.

Link to comment
Dela på andra sajter

Thimmie . 😉

Larsson - hmm, ja det e nog rätt. Men men.roligt som fan med kommentarer! mer mer mer

Jamen du får ju lära dig att ange upphovsmannen när du gör om dennes låtar. Ett hett tips för framtiden bara, det är allt... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Namnangivelserätten

Skyldigheten att angiva upphovsmannen är inte bara en positiv förpliktelse utan innebär också att det är förbjudet att avlägsna de upphovsmannabeteckningar på exemplar som görs tillgängliga för allmänheten. Vid tillgängliggörandet av verket i bearbetat skick skall upphovsmannen till originalverket samt den som har upphovsrätt till bearbetningen anges, se t.ex. omslaget till en översatt roman där författaren och översättaren anges på bokens omslag eller framsida.

Amen!  😆

Så intressant.

Ironisk?

Link to comment
Dela på andra sajter

Eliasson - det har du helt rätt i men det har jag varken tillgång till eller kan.

Reason - för stelt?

Thimmie - du har ju helt rätt men eftersom det inte känns som jag kommit upp i den nivån än, så tycker jag inte att det spelar så stor roll ännu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eliasson - det har du helt rätt i men det har jag varken tillgång till eller kan.

Reason - för stelt?

Thimmie - du har ju helt rätt men eftersom det inte känns som jag kommit upp i den nivån än, så tycker jag inte att det spelar så stor roll ännu.

Det handlar inte om någon nivå. Så fort du gör ett offentligt famförande av en låt, vilket du gör här på forumet så ska upphovsmannen nämnas. Det är inte jag som hittat på det, det är svensk lag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter som pianot och sordinerad trumpet är samplade från olika låtar. Blir en väldig dissonans nästan atonalt i refrängen. Låter som olika tonarter (ffa sång och trumpet) men det år himla läckert särskilt i pratavsnittet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter som pianot och sordinerad trumpet är samplade från olika låtar. Blir en väldig dissonans nästan atonalt i refrängen. Låter som olika tonarter (ffa sång och trumpet) men det år himla läckert särskilt i pratavsnittet!

Det är det inte, det kommer från samma låt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...