Egghuvud Postat 16 juni 2005 Postat 16 juni 2005 KÀnde inte att jag vill galluppa, för en sÄ menlös sak. Eller menlös förresten. Waila Àr inte lÀtt. Det Àr en konst som Àr fÄ förunnat. Mina tvÄ favoritwail Àr 1. Ian Gillan i Speed king med purple. Fy fan vad han fÄr till det med sitt aaaaa ha ha ha ha haa. Jag kan lyssna om det fem eller tio gÄnger ibland och önska att jag kunde vrÄla pÄ det sÀttet. 2. Kate Bush i slutet av nyisnpelningen pÄ Wuthering Hights I originalversionen spelar David Gilmore gitarrsolo som bara Gilmore kan. Sedan gjorde hon en nyinspelning till nÄgon greatest hits platta. Ett enminuts wail som glider över overkligt starka och kraftfulla toner, precis innan lÄten försvinner. Fan jag kan lyssna pÄ det ocksÄ flera gÄnger. Det Àr sÄ att det gÄr rysningar genom ryggraden. Soulwailande har jag svÄrt för. Maria som glissar i en kvart blir liksom trÄkigt. Slottstek frÄn dagab i jÀmförelse med de oxfileér som Àr hÀr ovan. Jo det hÀr var en nördig trÄd, men om ni liksom jag gÄr igÄng pÄ wail sÄ fÄr ni gÀrna komma med era favoriter. (ber redan nu om ursÀkt för alla felstavningar, fördömda dyslexi, nÀr kommer studioforum med stavningskontroll?)
wonderboy Postat 16 juni 2005 Postat 16 juni 2005 Jo det hÀr var en nördig trÄd Jo, sÄ kan det nog vara men det Àr sju resor vÀrre i Skogman-trÄden. Har Du nÄt ljudexempel pÄ nÄgon Thore-wail? LÀgg inte upp den hÀr i sÄ fall. Dels Àr det olagligt med tanke pÄ upphovsrÀttsliga aspekter. Det Àr inte heller lÀmpligt av mentalhygieniska skÀl. Fina wailtips hade Du i alla fall, jag har bÀgge i min lilla samling. Har nÄgon hört Tony Harnell i TNT? Den mannen sjunger sÄ bra att t ex Joe Lynn Turner fÄr köra! Vi var alla mÀkta imponerade av bÄde sÄng och lÄtar nÀr de slÀppte "Intuition" för en massa Är sedan nu. Det Äret kom de till Roskilde. Det gjorde jag med. De upptrÀdde pÄ Orange scen mitt pÄ eftermiddagen, trÄkiga förutsÀttningar. Dock glömdes det snabbt. De tog publiken med storm och vann över mÄnga nya fans den eftermiddagen. Vi som redan kunde vÄr TNT var ocksÄ MYCKET imponerade. Det Àr ju nÀmligen sÄ att inom den tyngre skolan sÄ finns det gott om "kamikaze-sÄngare", Ni vet de dÀr som pÄ skiva sjunger sÄ att man inte tror att det Àr sant. NÀr man sen hör dem live sÄ inser man att det inte heller var sant, det kan ofta lÄta för dj--igt! Inte sÄ denna gÄng. Det var precis som om Tony anade att mÄnga stod och lyssnade efter de svÄrare sÄngpartierna och vid varje sÄdant stÀlle sjöng han lite ljusare, lite mer tekniskt, lite mer sjÀlfullt, ja, lite mer av allt! FÄnigt kan tyckas men efter en stund stod vi alla och vrÄlade av upphetsning efter varje ny "drill". Det var aldrig pÄ bekostnad av lÄten utan karlj---n hade sparat lite krut till live-situationen. Sicka wailningar! Ni som hört "Desperate Nigt" frÄn Tell No Tales vet att han hÄller ut nÄgra toner mot slutet. Live höll han ut dem i vad som verkade vara en evighet! Under tiden hann höll liv i dessa toner, utan att andas in, började publiken bli vansinnig! Ett vrÄl reste sig ur folkhavet och konserten lyfte Ànnu en nivÄ. Det vÀrsta var att han leverade allt medans han log som en glad liten skolpojke. Grabben Àlskade att sjunga! Jag vÄgar garantera att hade Ni varit med, oavsett musiksmak, sÄ hade Ni haft ett minne för livet och nÄgonting att berÀtta för barnbarnen.
Lindeberg Postat 16 juni 2005 Postat 16 juni 2005 Mylo - Drop The Pressure Den enda wail jag gillar! đł
Bultage Postat 16 juni 2005 Postat 16 juni 2005 Just för att jag precis lyssnat rÀtt mkt pÄ Europe pÄ sistone sÄ mÄste jag sÀga att ca 1:10 in i "Coast to coast" sÄ gör Joey en riktigt smaskig pryl!! Kan jag rekommendera, lite slick dock...men fet!! Sen John Norums "we will be strong"...jordens Glampoprock dÀnga! Glenn Hughes sjunger pÄ bryggan pÄ den! riktigt fina, bluesiga saker! Sen allt Coverdale gör typ! hehe! klockrent!
Mannex Postat 16 juni 2005 Postat 16 juni 2005 The Wailing Wailers Àr de enda som wailar sÄ jag kan lyssna pÄ det. Och apropÄ det, Bultage varför har ni tagit ett namn pÄ er studio som Àr upptaget av en av vÀrldens mest beryktade studios?
Ÿoffe Postat 16 juni 2005 Postat 16 juni 2005 HÄller med om Ian i Speedking, grym. Kan komplettera med tjejjen i "lille du" med Gasolin, liveversionen, hon Àr grym. Inte sÄ drillande men vilen power och röst....(stÄpÀls) Sen gillar jag damen i Eurythmics, "talking to an angel" , hon börjar i himlen och slutar i underjorden, vilket register.... Det hÀr var ingen nördig trÄd, tvÀrtom, ytterst befogad! /r
Egghuvud Postat 17 juni 2005 TrĂ„dstartare Postat 17 juni 2005 Förresten kom pĂ„ en till Chris Cornell vrĂ„lar halsen av sig i Spoonman frĂ„n Superunknownskivan "save me save me aaaaaaaa" SĂ„g Soundgarden pĂ„ Hayday i köpenhamn för x antal Ă„r sedan appropĂ„ sĂ„ngare som sjunger lika bra live som pĂ„ platta. Jag var beredd pĂ„ att bli besviken eftersom jag inte tordde det var möjligt för mannen att hĂ„lla en sĂ„dan röst i över en timma. Fy fan vad bra han Ă€r. Det lĂ€t t o m bĂ€ttre live Ă€n pĂ„ skiva. đ
VacUm Postat 17 juni 2005 Postat 17 juni 2005 Wailing Àr tröttsamt. Men Beyoncé gör det trots allt bra. Shania Twain ocksÄ.
HĂ„kan Ekberg Postat 17 juni 2005 Postat 17 juni 2005 SĂ„ lĂ€nge det inte anvĂ€nds i tid och otid av FF elever, sĂ„ Ă€r det vĂ€l ok. đ HĂ„kan
hammagrella Postat 22 juni 2005 Postat 22 juni 2005 Al Jarreau i "Roof garden". Ă fan det kanske inte Ă€r wail utan mer röstonani? Och fan det kanske helt enkelt Ă€r lĂ„ten som Ă€r svĂ€ngig som gör'et. JĂ€kligt svĂ€ngig lĂ„t Ă€r det iallafall. đ
Fredrika Postat 22 juni 2005 Postat 22 juni 2005 (redigerat) 2. Kate Bush i slutet av nyisnpelningen pÄ Wuthering Hights I originalversionen spelar David Gilmore gitarrsolo som bara Gilmore kan. Varför bytte Àlskling Bush ut Gilmours gitarr mot wailande? Har de skilt sig? Jag avskyr wailing men jag försöker mig sjÀlv pÄ det lite grand i en av mina nya lÄtar, blandat med en annans wail. Mina insatser Àr inte sÄ lysande. FÄr kanske minska pÄ dem hihi. Àndring: stavfel Redigerat 22 juni 2005 av Fredrika
Grannen Postat 22 juni 2005 Postat 22 juni 2005 Al Jarreau!! En sĂ„ngare som tog sĂ„ng ytterligare en nivĂ„. FĂ„ som kan svĂ€nga som han. Tidigare plattor bĂ€st dock. đ
Eliasson Postat 22 juni 2005 Postat 22 juni 2005 Teddy Pendergrass. Smakfullt, dyrt och ÄterhÄllet!
MusicGene Postat 22 juni 2005 Postat 22 juni 2005 Earth, wind and Fire - Plugged in and Live, dÀr har ni en platta med grymt sköna wailningar och grym musik ocksÄ för den delen. Sicken röst!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.