Jump to content
Annons

Problem med Virtual Guitarist EE

Recommended Posts

Guest DempaStampe
Posted

Använder Cubase vst32 och får en låg ms med mitt SB Live kort på ca 4ms.

Alla instrument funkar utmärkt förutom Virtual Guitarist EE som får en fördröjning när man spelar in men inte annars.

Sen undrar jag också om det ska vara så att några gitarrstilar i EE inte har mollackord, väldigt konstigt isf.

Annons
Guest DempaStampe
Posted

Hmm ingen verkar veta varför...kommer med en ny fråga här då som gäller Virtual Guitarist (inte EE versionen)

När jag installerat det så står det när jag valt Virtual Guitar Acoustic "Please Re-install" så jag får inte fram några instrument där ifrån.

Har installerat om ett flertal gånger men det står fortfarande samma sak, vad gör man åt detta?

Posted (edited)

Ta bort alla mappar och sånt från tidigare installationen innan du ominstallerar VG.

Ändring 1:

Jag har nyss varit tvungen att ominstallera VG eftersom jag fick överta min pappas förra processor. Nu har jag samma problem som du med fördröjning. Fast jag har haft det en gång innan men då hittade jag problemet själv. Nu har jag glömt bort hur jag gjorde. Alltså måste vi hitta lösningen. Jag började med att installera en demo av ett hjälpprogram för att ta bort fördröjningen men det hjälpte inte mig alls. DirectiXer heter det. Jag måste testa vidare med nya lösningar hejhej så länge.

Ändring 2:

Nu har jag kommit på det: Du har fel ASIO-drivrutin vald i ditt inspelningsprogram. Jag vet inte precis hur man gör i den där cubaseversionen du har jag har SX 2. Så här gör man i SX2 säkert liknande sätt i 32:

Välj Devices i menyraden där uppe.

Välj sedan device setup.

I inställningarna för VST/ASIO finns ett fönster där det står vilken asio du har. "MASTER ASIO DRIVER". Troligen står där ASIO Multimedia Driver i ditt program. Det är inte bra. Välj i det fönstret istället ditt ljudkorts ASIO drivrutin. Klicka sen på apply eller ok eller vad det står. Nu funkar det! förutsatt att du har ett riktigt ljudkort för musikskapande. Har du bara ett vanligt ljudkort för dataspel och sånt kan du glömma att det ska funka oavsett vad du betalat för ljudkortet. Du måste ha ett riktigt midiljudkort för musikproduktion.

Edited by Fredrika