Jump to content
Annons

Joachim Hillestad. En norsk synth-d00d.


Joachim

Recommended Posts

Hei!

Etter mangfoldige oppfordringer fra Addic59, har jeg blitt medlem her. NĂ„ er det vel min tur til Ă„ presantere seg.

Jeg er 25 Är og bor i Sandnes/Stavanger pÄ sÞrvestkysten av Norge.

Jeg har utdanning som blikkenslager, men nÄ satser jeg sterkt pÄ min lidenskap, nemlig lyddesign og musikkproduksjon.

Til neste Är har jeg sÞkt pÄ Musikk og Opptaksteknikk pÄ Universitetet i Stavanger og hÄper selvfÞlglig Ä komme inn der.

Programmering av synthesizere er min spesialitet. Det er noe magisk med dette kunnskapsfeltet, man blir aldri ferdig utlĂŠrt. Og nĂ„r man fortrekker Ă„ bygge synthene selv f.eks i VAZ Modular, gĂ„r tiden fort til Ă„ bare skru lyd, istedet for Ă„ produsere ferdige lĂ„ter fra scratch. StĂ„r valget mellom sagtann eller pulsoscillator kan du spĂžrre meg 🙂

SĂ„ langt har jeg bare laget 2 originale lĂ„ter, resten er remix-arbeid gjort pĂ„ bĂ„de eget initiativ, og pĂ„ oppfordring fra blant annet Addic59 😉

Som nevnt, bruker jeg VAZ Modular, men mitt hovedverktĂžy er Reason.

PÄ Propellerheads forumene er jeg kjent for min bÄndekkomaskin.

Det er ikke lenge siden jeg publiserte mitt stĂžrste Reason rack hittil, med 188 kabler og 121 enheter, kun for ĂȘn lyd.

Er du registert hos Propellerheads, kan du jo sÞke pÄ forumene med stikkordene "tape echo" og sjekke denne linken:

28 Harmonically tuned bandpass filters

Har du ikke tilgang der, kan du alternativt laste ned pÄ denne direktelinken:

Reason Space Drone

Jeg foretrekker elektronisk musikk. Artister som Jarre, Redshift, Tangerine Dream, Dan Lind, Vangelis og Robert Rich treffer meg godt, men rock er ogsÄ kult.

Har du lyst, kan du hĂžre min musikk her.

Det var vel alt jeg hadde Ă„ si i denne omgang.

Ser frem til et trivelig medlemskap her pĂ„ Studio Forum! 😎

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

Velkommen!

Jeg liker Ă„ snakke norsk fordi jeg er veldig interessert i sprĂ„k. KjempegĂžy med nordmenn i dette forumet! 😳😉

Takk for Reason-filen!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Wow, sĂ„ mye respons! 🙂

Vectro: Jeg er ogsĂ„ interresert i sprĂ„k. Jeg skrev faktisk en sĂŠroppgave pĂ„ skolen om orddelingsfeil đŸ˜Č

Mannex: En blikkenslager er "plÄtslÀgar" pÄ svensk, tror jeg.

Roha: Tusen takk! Trivelig Ă„ hĂžre at musikken min faller i smak 😳

Det kommmer garantert mer musikk fra denne karen. SpÞrsmÄlet er bare nÄr jeg fÄr nok CPU-kraft til Ä fullfÞre prosjektene jeg har begynt pÄ.

Til dere som har sÞkt pÄ propellerheads forumene i hÄp om Ä finne bÄndekko'en jeg har laget: Beklager dere fÄr en "404".

Jeg hadde glemt av jeg tok den ned for en stund siden. NÄ har jeg lagt den ut igjen, du fÄr tak i den her: Tape Echo

Vennlig hilsen

/Joachim

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...