AstReam Postat 6 juni 2005 Postat 6 juni 2005 Det är min stora fråga. Har spelatin med cubase ett tag men har aldrig tagit mig orken att försöka ge mig på detta steg. Tacksam för svar!!
Eliasson Postat 6 juni 2005 Postat 6 juni 2005 vetefan hur man gör det i cubase, men ett tips är väl att göra det i ett annat program? annars står det väl i hjälpen i cubase om det går. iTunes fixar sånt annars. /E
nurfen Postat 6 juni 2005 Postat 6 juni 2005 Välj File > Export > Audio Mixdown, och spara den som MP3. Svårare än så är det inte 😳
metabolic Postat 26 juni 2005 Postat 26 juni 2005 Jag har gjort så, men det kommer inte fram någon fil? 😲 Något alternativ som ska vara ikryssat eller något? tacksam för svar!
91:an Postat 26 juni 2005 Postat 26 juni 2005 Ett gratisprogram "Rightclick" finns på http://my.execpc.com/~sfritz/rc-mp3/ . Du högerklickar på din wavfil och filen kodas till mp3 i den bithastighet du valt.
Neosus Postat 26 juni 2005 Postat 26 juni 2005 Markera hela låten först ( i cubase alltså) och placera Left locators i början av låten och right locators i slutet av låten. Sedan kan du göra audiomixdown. Tror att det var så man gjorde.....
Linus Postat 26 juni 2005 Postat 26 juni 2005 Jag stämmer in med Grahnen: Glöm inte left/right locators och sedan ska filen "komma fram" när du följer nurfens exempel. 😲
AstReam Postat 27 juni 2005 Trådstartare Postat 27 juni 2005 Jag provade nurfens tips och det gick hur bra som helst!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.