Jump to content
Annons

Multieffekter


metallica (oregistrerad)

Recommended Posts

metallica (oregistrerad)

Jag vet inte riktigt om det här är rätt ställe för något sånt här...

Men iallafall har jag tänkt att köpa en multieffekt rätt länge.

Nu undrar jag om det är någon som har erfarenhet av en Behringer V-amp 2 eller en X V-amp 2?

Vad rekomenderar ni?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
BearHugger (oregistrerad)

Jag kör på en behringer X-vamp, kostade runt 800kr, jag anser att den är prisvärd och man får rätt många bra ljud ur den. Men man får gå upp i prisklass om man vill ha bra förstärkarsimuleringar, men har du en bra förstärkare så rekomenderar jag den som ett budgetalternativ.

Link to comment
Dela på andra sajter

Antar att du menar GuitarSuite? Finns att ladda ner här: http://www.simulanalog.org/guitarsuite.htm

Själv var jag lite skeptisk i början. Men så bytade jag gitarr (från en Burns med seriekopplade single coil till en Fender med SD Hotrail). Och jösses vilket ljud det blev. Grymt bra för hårdrock/metal i a f.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vampen låter inte bra för fem öre, framförallt inte när man koplar den genom stärkare. Med den stärkaren du har nu kommer det desutom låta ännu sämre. Om du har låg budget men ända vill ha någon from av multi effeckt skulle jag rekomendera att du köper en Line 6 spider stärkare, de finns från 2200 och uppåt, en 30 wattare kostar inte mer än 2600 på Musikborsen, kolla med din lokala affär, kan tänka mig att den landar på ännu mindre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Antar att du menar GuitarSuite? Finns att ladda ner här: http://www.simulanalog.org/guitarsuite.htm

Själv var jag lite skeptisk i början. Men så bytade jag gitarr (från en Burns med seriekopplade single coil till en Fender med SD Hotrail). Och jösses vilket ljud det blev. Grymt bra för hårdrock/metal i a f.

Hur använder man den? är det till cubase eller går det att använda den fristående? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...