Jump to content
Annons

Deathmetal sångare


PreacherX

Recommended Posts

Behöver skönt growl i refrängen på en horrorcore/death metal låt. Känner att det finns så mycket bättre sångare än mig själv som skulle kunna göra det så därför kommer nu frågan.

Finns det nån intresserad eller har jag inget annat val än att göra det själv?

Finns det intresse så finns jag på psychone_nsb@hotmail.com bara o adda på msn eller skicka ett e-mail.

Och bara för att göra en sak klar så finns det inga pengar o hämta, men gärna framtida samarbeten...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kanske du kan precisera vad du vill ha?

Cannibal Corpse/Six Feet Under (Florida), Dismember/Entombed (Svensk Old School), Dissection (death/black), The Haunted/At The Gates (Svensk Thrash) 🙂

Det är nämligen en ruggig skillnad på allihop.. men de vet du säkert om du är inne i dötts.. Sen finns det ju In Flames osv. ..men då e de nog ganska torrt om döttsare som nappar 🙂

Keep it mangling!

/David

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske du kan precisera vad du vill ha?

Cannibal Corpse/Six Feet Under (Florida), Dismember/Entombed (Svensk Old School), Dissection (death/black), The Haunted/At The Gates (Svensk Thrash) 😄

Det är nämligen en ruggig skillnad på allihop.. men de vet du säkert om du är inne i dötts.. Sen finns det ju In Flames osv. ..men då e de nog ganska torrt om döttsare som nappar 😛

Keep it mangling!

/David

-----------------------------------------------------

Tyvärr var det så länge sen jag sjöng sånt att jag nog inte vågar mig på det.. men behöver du en komp-gura så fixar jag biffen från helvetet!

/David

Hmm, en blandning mellan Cannibal Corpse och At the gates, rösten ska gärna vara riktigt brölig men jag vill ändå höra lite av vad som sägs, inte som cannibal corpse's tidigaste skivor 😄

Abolsut david, jag har gjort min gitarr på datorn så en kompgura skulle vara mer än guld värt! maila mig på psychone_nsb@hotmail.com eller om du har msn så funkar det minst lika bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sådär ja!...nu är allt fördigt förutom att jag fortfarande letar en sångare...hoohooo vart är ni?!

ska du inte lägga upp den då, så man får latja lite?

/E

Link to comment
Dela på andra sajter

Sådär ja!...nu är allt fördigt förutom att jag fortfarande letar en sångare...hoohooo vart är ni?!

ska du inte lägga upp den då, så man får latja lite?

/E

Njaaa jag har funderat på det, men eftersom den kommer komma med på en skiva så har jag inte riktigt vågat det än iallafall. plus att den är inte helt färdig, jag ska byta ut lite trummor och mixa lite bättre och så....

Link to comment
Dela på andra sajter

@Eliasson

Ledsen att gå off topic, men skulle du kunna ge några growling-tips? Det är nog den enda sångstilen jag inte provat på. Skulle vara kul att testa. Det jag är rädd för är att sabba rösten.

shit...ok...det vär ju som sagt längesen...

Jag var noga med att ha en "slityta" i halsen 😛 Denna anlades med öl eller varmt honugsvatten. De flesta growlare jag spelat in har antingen öl eller vatten som dom bälgar konstant. Man blir satans torr i halsen. Du använder ju inte alls mycket mage utan mer hals, och den kan ju som bekant ta stryk.

Testa dig fram, till slut hittar man ett läge där det funkar prima att growla sig lycklig i 😳

löcka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
@Eliasson

Ledsen att gå off topic, men skulle du kunna ge några growling-tips? Det är nog den enda sångstilen jag inte provat på. Skulle vara kul att testa. Det jag är rädd för är att sabba rösten.

Ren dödsmetall sjunges med främst de s.k "falska" stämbanden, som ska vara ngn slags kvarleva från apåldern. Då du sjunger ska du, liksom då du harklar dig, använda dig av dessa... i början känns det lite ansträngt i halsen, efter ett tag så vänjer sig halsen så att du fritt kan växla fritt mellan döds och vanlig sång. Testa att småharkla litegrand... sedan tar du och försöker känna de liksom rullande "utsticken" som sitter lite högre än dina stämband... strax bakom/under halsmandlarna ungefär... försök separera så att du kan använda dessa. Såsmåningom så kan du göra dessa undeebara gutturala läten.

Den lite mer "skrikiga" rösten (lite högre pitch) använder mer en ansträngd version av dina vanliga stämband. Jag har inga vetenskapliga belägg för det, men jag misstänker att det finns ett samband med att stämbanden överansträngts och allas våran Chuck´s allt för tidiga bortgång.

Dödsmetall-sjungande är kul, och framförallt så får du väldigt mycket kompisar. Ett strålande partyläge på talet. En vän för livet.

PreacherX

Om du skulle ta ditt förnuft tillfånga och sugna till på lite super-mörk dödssång så finns jag tllgänglig. Allt för den sköna konsten! =) Finns lite i slutet på detta spår, lite i ljusare laget för min hals dock (spar det göttaste till plattan) http://www.sobrenocturne.com/sound/Sobre%2...%20(sample).mp3 (ja... mellanslagen ska jag nog ta bort ngn gång... inte inatt dock)

[EDIT] Denna länk är mer exakt som den sången jag tidigare beskrev... för mig mycket bekvämare... men det går luuuuuuuuuffffft (blir nästan anfådd)

http://www.sobrenocturne.com/sound/Sobre%2...ver(sample).mp3

Redigerat av steflund
Link to comment
Dela på andra sajter

Sådärja.. nu är jag up and running again.. har haft det där jävla msn-viruset på min dator så min studio har inte funkat alls.. var tvungen att vänta halva sommaren på att fixa en dator som jag kunde göra backup av hårddisken på.. Om jag inte är uträknad ännu så kan jag skriva färdigt det jag på påbörjade..

/David

Edit.. åfan! Stefan Lundgren, där ser man.. Growl borde nog inte vara nått problem då.. 2 föredetta Pitebor, kan det bli bättre? 😆

Redigerat av illvaesen
Link to comment
Dela på andra sajter

Sådärja.. nu är jag up and running again.. har haft det där jävla msn-viruset på min dator så min studio har inte funkat alls.. var tvungen att vänta halva sommaren på att fixa en dator som jag kunde göra backup av hårddisken på.. Om jag inte är uträknad ännu så kan jag skriva färdigt det jag på påbörjade..

/David

Edit.. åfan! Stefan Lundgren, där ser man.. Growl borde nog inte vara nått problem då.. 2 föredetta Pitebor, kan det bli bättre?  😆

Ha... jag känner inte igen dig från bilden, och din länk funkar inte. Har vi spelat ihop eller? Trevligt sammanträffande i alla fall! =)

EDIT: länken funkade ju.. men det var inte ngt där alltså (har vart på bröllopp idag... lite dragen, kan inte somna bara)

Redigerat av steflund
Link to comment
Dela på andra sajter

Nämen Stefan!

Du och jag har spelat ihop. Men det var jättelänge sen. Du sjöng Territory och jag spelade gitarr. Det var i en korridor i skolan. Ja är det 8-9 år sen nu.

Jag har även körat på en av dina låtar... "unite, but for this unspoken word".. typ

/Magnus Lundberg

Link to comment
Dela på andra sajter

Sådärja.. nu är jag up and running again.. har haft det där jävla msn-viruset på min dator så min studio har inte funkat alls.. var tvungen att vänta halva sommaren på att fixa en dator som jag kunde göra backup av hårddisken på.. Om jag inte är uträknad ännu så kan jag skriva färdigt det jag på påbörjade..

/David

Edit.. åfan! Stefan Lundgren, där ser man.. Growl borde nog inte vara nått problem då.. 2 föredetta Pitebor, kan det bli bättre?  😉

Ha... jag känner inte igen dig från bilden, och din länk funkar inte. Har vi spelat ihop eller? Trevligt sammanträffande i alla fall! =)

EDIT: länken funkade ju.. men det var inte ngt där alltså (har vart på bröllopp idag... lite dragen, kan inte somna bara)

Nix, har tyvärr inte lirat nått med dig.. Känner dock dina småbröder, Peter främst då, samt Nicks lillsyrra Linn. Dessutom äger jag samtliga Necromicon-plattorna, och demos.. Så det vore ju skamligt om jag inte vet vad du heter 🙁

Nej, tyvärr är bandets sida nere till dess att våran Ep är släppt. "Bandet" vi har (studioband uteslutande) är väll typ vad som är kvar av Piteås black/death-scen, hehe 🙂. Släppte en demo för 2 år sedan, men eftersom den kändes jäkligt inaktuell så tog vi ner sidan tills vidare.

Men jag har många lik som ligger omixade i garderoben, så lite död ska vi nog kunna plöja ut i sinom tid. =)

/David

Link to comment
Dela på andra sajter

Illvaesen, när kommer du ut på msn igen då? det var ett tag sen nu 😏

Steflund: Jag har tagit mitt förnuft till fånga och ledsnat på hiphop och börjat growla mer och mer själv på senaste tiden. Jobbar faktiskt på en death skiva med DMN just nu. Ska blanda min detaljrika och historieberättande stil att skriva texter på med avgrundsvrål och demoniska röster.

Började lyssna på hiphop när jag var 7 och death när jag var 5 😏 .... Blandar stilarna och skapar horrorcore som det kallas :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nämen Stefan!

Du och jag har spelat ihop. Men det var jättelänge sen. Du sjöng Territory och jag spelade gitarr. Det var i en korridor i skolan. Ja är det 8-9 år sen nu.

Jag har även körat på en av dina låtar... "unite, but for this unspoken word".. typ

/Magnus Lundberg

Strålande. Så du pysslar vidare... visst träffades vi på krogen för ngt tag sedan? Eller pluggar du på Musikhögskolan i Piteå? Kul att den där låten på ngt sätt präglat alla som var med på den. Vi hade ju rätt kul på inspelningen... eh... jag i alla fall. Jag är så speedad (naturliga vägen alltså) i studiosituationen så jag sällan kommer ihåg ngt.

Illvaesen

Kul. Har du gått i deras klass eller? De pratade ibland om ngn som ville ngn av våra plattor. Har du inte Sobre Nocturne plattan? Samlingen är inte komplett! 😄

Jag och nick har f.ö. fortsatt under nytt namn. Fixas såsmåningom.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 år senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...