Jump to content
Annons

Recommended Posts

skold79 (oregistrerad)
Postat

Hej hej!

Har precis installerat om min burk.

Kör rme Hammerfall 9652 och får RME:s program att rocka.

Men jag har problem med Cubase. programmet vägrar att spela in mer än 1 kanal i taget aktiverar jag mer än 1 kanal går det inte att klicka på Rec.

Har kollat det mesta.. Någon som har konfigurerat cubase fler gånger kanske har några råd....

Mvh David 🙂

Annons
skold79 (oregistrerad)
Postat

😄 Nu går det att trycka på rec och även ha kanalerna Aktiva så de borde typ spela in 8 kanaler på en gång. Men det gör inte programmet ....

Öh..... hittar väl en lösning snart antar jag . /Ds

skold79 (oregistrerad)
Postat

Så fort jag aktiverar Multirecord så vill inte programet köra REC. NÅGON Som vet varför ? 😄

Postat

Har du ställt in rätt i ASIO-setup programmet?

Aktivera också alla in- och utgångar i Panels-menyn i Cubase. Plocka också fram Master-mixern och aktivera kanalerna där...

Under Audio System Setup måste du också aktivera ett lämpligt antal spår.

En liten lätt dykning i Getting Started-manualen, med start på sidan 62 och en bit framåt, ger dig troligen all info du behöver...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.