Jump to content
Annons

En helt vanlig dag? Hoppas inte det....


Gäst

Recommended Posts

Annons

Pack är rätta ordet. Oavsett om det är pundare eller proffs, beställningsjobb eller ej. Pack hela högen.

Har oxå råkat ut för inbrottstjuvar i mina dagar. En av gångerna stod det i tidningen att jag jagade tjuvarna med yxa. Det var inte sant, jag sprang förvisso runt med yxan i högsta hugg, men utan att se packen (de hoppade ut genom fönstret när jag hoppade in genom dörren). Synd, hade varit skönt att hugga lite i dom puckade packen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä fy fan... Vilka jäääävla idioter! Finns det ingen måtta på skiten? Lider med dig som fan! Att folk inte kan låta bli att röra andras egendom... Vilka jävla pundare.. 😄😉 ;) 🙂 ... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Pack är rätta ordet. Oavsett om det är pundare eller proffs, beställningsjobb eller ej. Pack hela högen.

Har oxå råkat ut för inbrottstjuvar i mina dagar. En av gångerna stod det i tidningen att jag jagade tjuvarna med yxa. Det var inte sant, jag sprang förvisso runt med yxan i högsta hugg, men utan att se packen (de hoppade ut genom fönstret när jag hoppade in genom dörren). Synd, hade varit skönt att hugga lite i dom puckade packen.

Det är rätta tag minsann 😄

Har oxå haft tjyvar :rolleyes:

Mycket obehagligt när man har sovande barn hemma!

Skaffade en stor hund 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Yxa är nog bra, men risken är att man får sitta inne länge själv om man slår för hårt. Själv har jag ett baseballträ vid sängen, det får räcka för mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Attans! Ja du...och sedan är det ju frågan hur mycket försäkringen täcker också...

Kraftig värdeminskning på elektronik.

Apropå detta med inbrott och att tro sig känna människor: jag hade ett samtal med en kompis för ett tag sedan och vi kom in på området inbrott och stölder. Döm av min förvåning när han säger att:

"Det är väl den som har prylarna som får skylla sig själv! Det är upp till honom eller henne att förvara grejerna så de inte syns. Ligger de framme vet jag int vad jag ska tycka..."

Och så tror man att man känner någon efter sisådär 30 år. Nu pratade vi generellt och det var ingen av oss det gällde men i alla fall... (Det handlade om en som haft ett inbrott längre ned på gatan.)

😉

använder mest atombomb som moteld i dessa fall/:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta mina ord men FY FAAAN säger jag bara att folk å fä inte har nån vett i skallen,

det låter som en beställnings jobb är det inga grannar som har sett eller hört något 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Det låter som nån som vetat om dina grejer, vad du haft och så... Tänk efter, vilka har varit hemma hos dig senaste året?

🙁

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Apropå detta med inbrott och att tro sig känna människor: jag hade ett samtal med en kompis för ett tag sedan och vi kom in på området inbrott och stölder. Döm av min förvåning när han säger att:

"Det är väl den som har prylarna som får skylla sig själv! Det är upp till honom eller henne att förvara grejerna så de inte syns. Ligger de framme vet jag int vad jag ska tycka..."

Oj, honom får man akta sig för att bjuda hem!

Får mig osökt att tänka på tjyven Gustav i "Loranga, Mazarin & Dartanjang"... När man har honom på besök gäller det minsann att gömma sina mässingsknoppar!

beluboobi: Hoppas allt löser sig...

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka som varit hemma hos mig... 😳🙂 Faktum är att jag precis brytit med det umgänget... men det är inga personer som allmänheten skulle lita på om man definierar dem... Fast sen å andra sidan... ja vilken sida... spelar nog ingen roll.. har ju inte fått tillbaks sakerna än så.. 🙂

Fanns kanske en anledning till att jag bröt och valde att sitta själv bakom nedrullade gardiner istället för att vara ute o festa.. o den anledningen blev delvis stulen...

Fast nu flyttar jag från skåne snart ändå så det gör det samma.. och man får ju hoppas att man får massor tillbaks på försäkringen.. så man kan köpa nytt dit man kommer...

Skådar en ljus framtid.. 😄😄😄😆

Ja, ja gör bara inte som min kompis när han såg sina golfklubbor hifi, studiodator annonseras ut i tidningen helgen efter han fick dem snodda ...han ringde och "ville kolla in golfklubborna" - eftersom de inte visste vem de hade snott dem av - så kom han hem till dem och tittade och mycket riktigt var det hans golfklubbor och allt i övrigt...

... men han blev inte så jävla kaxig när det var några storväxta killar i HA-väst som han var hemma hos och "diskuterade" priset med! 😳

HÄPP!

Det var bara att gå tillbaks och lita på försäkringsbolaget. Försöka jaga en HA-kille med yxa skall du se vad som händer efter ett tag. Men oftast är de inte själv som utför räderna så klart. De tar bara hand om försäljningen, och delar upp lite senare sins emellan.

Fortfarande: byt hund, till en eller två rejäla bestar. Eller andra små reptiler som du kan tämja och träna till lite vad som helst ...

/Hi Hi 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Stinkey (oregistrerad)

Det är på dagarna när vi andra knegar och sliter som inbrotten mestadels inträffar. Synd att din jycke verkar vara en snällis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...