Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

hej pÄ er.

jag söker ljudet ur ett svenskt lekprogram frÄn 80-talet.

jag tror det hette femmettan.

programmet gick ut pÄ att deltagarna snabbt skulle hitta pÄ synonymer.

i programmet fanns det ett hjul med olika kategorier pÄ.

hjulet snurrade inte, de olika kategorierna va upplysta bakifrÄn (för det va ju 80-talet :rolleyes: )

nÄvÀl!

jag Àr ute efter det arpegio-liknande ljudet (som gick lÄngsammare och lÄngsammare) som ljöd nÀr hjulet snurrade.

ringer det en klocka?

bĂ€sta resultat fĂ„ beröm 🙂

Annons
Postat

Yes! Staffan Ling! 😛

Ehrmm, vad gÀller ljudet sÄ löser du vÀl det? Som du sÀger, det Àr inte mer Àn ett arpeggio samtidigt som tempot sjunker drastiskt... :rolleyes:

Ett litet blippljud som synt, och jag vet att du Ă€r mĂ€stare pĂ„ att skruva blippljud 🙂

Postat
  Citat
Ett litet blippljud som synt

njaaa det va ett ganska mÀktigt blippljud om jag minns rÀtt.

anledningen till att jag blev sugen pÄ't Àr att jag hörde ett liknande ljud pÄ en lÄt som gick till eftertexten efter filmen "team america" (dockfilmen).

jag kanske ska orka leta upp lÄten och posta ett exempel hÀr

Postat (redigerat)

jag menar det dÀr arpegio-ljudet

kanske Àr det bara tonföljden (som jag inte kan plocka ut)

Redigerat av dedacia
Postat

Om ton följderna Àr svÄra att ta ut kan man ju spela upp lÄten jÀvligt lÄngsamt dÄ kan man ju iallafall avgöra om tonerna sÀnkt höjs och i vilken ordning eller nynna pÄ melodin sjÀlv och sjÀlv sÀnka tempot i hjÀrnan brukar jag göra

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.