Jump to content
Annons

NĂ€r kommer E-MU 1616?

jivegard

Recommended Posts

Har nĂ„gon hĂ€r pĂ„ forumet koll pĂ„ nĂ€r E-MUs ljudkort 1616 kommer att finnas till försĂ€ljning? Det har legat pĂ„ deras "What's new"-sida lĂ€nge nu.... 🙂

Dela pÄ andra sajter

Annons
  • Svar 123
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta Àmne

Postat mest i detta Àmne

musik (oregistrerad)

Hej!

Snackade med en musikaffÀr som ingÄr i kedjan som definitivt tar in kortet, men de visste inget om nÀr. Det kan vara mÄnga olika orsaker till att det dröjer, men det Àr ju bÀttre att E-mu Àr helt nöjda och fixar ev. skavanker innan det slÀpps. Det kan ocksÄ vara en förhandlingsfrÄga med leverantörerna av de medföljande mjukvarorna, jag har mÀrkt att programinnehÄllet faktsikt Àndrats! Det senaste frÄn Halmén Musik (en annan affÀr jag kollat upp) Àr leveransdatum maj 05.

Efter vad jag tror Àr pcmcia-standarden mycket stabil.

:musik

Dela pÄ andra sajter

Jo, det Àr ju inget snack om att det hÀr kortet verkar ruggigt kompetent för pengarna. Möjligheten att anvÀnda kortet med hörlurar utan den externa enheten Àr genialisk. Att dessutom DSP-kraften fungerar utan externboxen Àr ju Ànnu bÀttre. Jag hÄller tummarna för att det kommer snart och att det uppfyller mina höga förvÀntningar. Hoppas att du har rÀtt i att PCMCIA-standarden Àr stabil och att den dessutom tillÄter lÄg latency.

Dela pÄ andra sajter

Även jag Ă€r jĂ€kligt nyfiken pĂ„ detta kort. Har 1820M och det funkar klockrent och lĂ„ter som en dröm! DSP effekterna e inte sĂ„ mycket Ă„ hĂ€nga i julgranen, men just den lilla detalj att kortet i sig har en hörlursutgĂ„ng e ju bara för bra! Kan man ligga Ă„ mixa sin senaste dĂ€nga i hĂ€ngmattan med ett par schyssta lurar i varm sommardag! *drömma* 🙂

Dela pÄ andra sajter

Du och jag verkar ha samma drömmar! 😄

Dela pÄ andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Chilone skaldade:

"EMU Àr skit"

Svar:

Är det djuret du menar?

VÀldigt vad ni hÀngt upp er pÄ hörlursutgÄngen. Jag tÀnker mig kortet just för att DSP ska vara nÄt i hÀstvÀg. RÀtt mÄnga in- och utgÄngar ocksÄ. Kunde man köra fyra ingÄngar samtidigt eller hur var det? TÀnker mig trumset...

Annars har ju Edirol ett nytt externt kalaskort pĂ„ gĂ„ng nu: UA-101. Perfekt för den mobile anvĂ€ndaren. Tio kanalers samtidig inspelning. Äkta USB 2.0-kort, alltsĂ„ inte som sĂ„ mĂ„nga andra USB-kort, egentligen skapade för USB 1.1. Pris: $695 = 4895 SEK.

😆

Dela pÄ andra sajter

SjÀlvklart Àr det mer Àn högtalarutgÄngen jag gillar med kortet, men just den möjligheten, att kunna anvÀnda ljudkortet utan den externa boxen, Àr nÄgot jag diggar hÄrt. I övrigt Àr ADAT-funktionen nÄgot jag gillar, samt de balanserade in- och utgÄngarna... att den har tvÄ mickstÀrkare Àr ocksÄ göttigt. Jag hoppas pÄ dessutom pÄ lÄg latency Ä hög stabilitet tack vare PCMCIA-grÀnssnittet.

Dela pÄ andra sajter

EMU Ă€r skit  😳

*S* konstruktiv och nyttig information! Hur kommer du fram till den slutsatsen?

Hej!

Chilone skaldade:

"EMU Àr skit"

Svar:

Är det djuret du menar?

Jag var lite ironiskt, kolla min andra trĂ„d 😳

Dela pÄ andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Chilone: Jo, jag förstod det. 😄

jivegard: Enligt förhandstipsen ska latency vara noll för detta kortet och stabilare Àn firewire!

Enligt de musikaffÀrer jag kontaktat Àr firewire 800 mbps (1394b) bÀst, sedan pcmcia, sedan pci express (nÀr det nu kommer för ljudkort), sedan pci, sedan firewire 400 mbps (1394a), sedan usb 2.0, sedan usb 1.1 och sist isa (industrial standard architecture).

😳

Dela pÄ andra sajter

Nu har E-MU 1616 lanserats pĂ„ E-MUs hemsida och den verkar vara pĂ„ vĂ€g ut i butikerna. 🙂 Kan nĂ„gon bekrĂ€fta nĂ€r kortet kommer till svenska musikaffĂ€rer?

Dela pÄ andra sajter

Thomann tar 3900kr för kortet och de har satt leveranstiden till den 10 juni. Nu ska jag bara sĂ€lja lite prylar sĂ„ att likviditeten blir lite bĂ€ttre. 🙂 LĂ€r slĂ€nga ivĂ€g en bestĂ€llning pĂ„ en Behringer ADA8000 nĂ€r jag Ă€ndĂ„ Ă€r igĂ„ng. TJOHOOOOOOO!

Dela pÄ andra sajter

Optimalt vore ju för övrigt om E-MU tog fram ett PCI-kort med samma funktionalitet som PCMCIA-kortet i 1616, förutom hörlursutgÄngen. DÄ skulle man kunna anvÀnda PCMCIA-kortet till sina mobila inspelningar och PCI-kortet i den snabbare stationÀra datorn. Det Àr vÀl ingen dum idé? Har ni hört om E-MU har nÄgot sÄdant pÄ gÄng?

Dela pÄ andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Ja, nu Àr klockan strax ett par timmar in pÄ den nya mÄnaden och alltsÄ sÄ skulle nu i mÄnadsskiftet ljudkortet E-mu 1616 vara hÀr. Ser ni det?

😆

lampan till vÀ/:musik

Dela pÄ andra sajter

musik (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej!

Nu Àr klockan ungefÀr 01.00, onsdagen den 8:e juni 2005. Jag var just inne pÄ Musikbörsens hemsida och sÄg att de hade E-mu 1616, för 4195 kr. De hade Àven E-mu 1616M för 5995 kr.

Men jag ska vÀnta till fredag eller nÀsta vecka och köpa det pÄ ett annat stÀlle.

:rolleyes:

Redigerat av musik
Dela pÄ andra sajter

TyvÀrr har Musikbörsen haft kortet pÄ deras hemsida i flera mÄnader. Tror inte att det Àr att lita pÄ.

Var ska du köpa det? Jag tÀnkte bestÀlla frÄn Thomann, men dÀr stÄr inget leveransdatum... :rolleyes: Det Àr borta.

Dela pÄ andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Vad sĂ€ger du? Har Thomann plockat vĂ€ck det? TĂ€nk om det aldrig kommer, att det inte höll mĂ„ttet... đŸ˜±

Jag vet att Musikbörsen haft det pÄ hemsidan tidigt, men sedan plockade de faktiskt bort det ett tag! NÀr det nu dök upp igen, sÄ trodde jag alltsÄ att det Àntligen kommit.

SjÀlv funderade jag pÄ att köpa det av 4Sound-kedjan, nÄn butik som ingÄr dÀr: Andreasson Gbg, Musiklagret BorÄs eller möjligen Halmén Musik Helsingborg, som Àr den enda butik av dessa tre som haft annons pÄ det hela tiden. "Kommer i maj" var senaste beskedet. Pris 4200 SEK.

Vad ska man ha som alternativ? ESI QuataFire 410? 4500 SEK.

Dela pÄ andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Ytterligare en vecka har passerat. PÄ www.floridamusic.com och hos www.dolphinmusic.uk, finns e-mu 1616 att förhandsboka. Den berÀknas vara levererad dit nÄngÄng mellan 1-15 juni. Vi fÄr lov att antaga att den nÄr Sverige nÄngÄng mellan 15-30 juni. PÄ Emulators egen hemsida sÄ presenteras den nu med utvalda mp3-filer som Äterger olika instrument och hur de lÄter genom detta ljudkort, saxofon, sÄngröster, trummor, bas m.m. Det ger en chans att lyssna pÄ de inbyggda effekterna. Jag tycker sjÀlv att ljudkortet lÄter vÀldigt ljust.

Inom 4Sound-kedjan Àr det bara "Halmén Musik" som har bild och info om detta ljudkort. 4195 SEK. Musikbörsen har plockat bort detta ljudkort nu. Thomann likasÄ.

e-mu 1616 inom tvÄ veckor?/:musik

Dela pÄ andra sajter

Hej!

Chilone: Jo, jag förstod det. 🙂

jivegard: Enligt förhandstipsen ska latency vara noll för detta kortet och stabilare Àn firewire!

Enligt de musikaffÀrer jag kontaktat Àr firewire 800 mbps (1394b) bÀst, sedan pcmcia, sedan pci express (nÀr det nu kommer för ljudkort), sedan pci, sedan firewire 400 mbps (1394a), sedan usb 2.0, sedan usb 1.1 och sist isa (industrial standard architecture).

🙂

Är det firewire 800 eller 400 mbps i e-mu 1616? 🙂

Dela pÄ andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Ingetdera! Det Àr ett PCMCIA-kort.

Kan danskskallarna ha fÄtt in detta kort?

🙂

Dela pÄ andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Har jag vÀntat sedan februari dÄ det för första gÄngen presenterades i annonser i tidningar kan jag nog vÀnta en och annan vecka till...

Dela pÄ andra sajter

musik (oregistrerad)

Eehh....

Senaste nytt frÄn det engelska NÀt/Postorderföretaget Et Cetera Àr att det kan levereras juni/juli. FrÄgan Àr om det Àr buggar som hindrar eller vad...?

Vad trött jag blir.

Dela pÄ andra sajter

Det Ă€r bara en myt och uppföljaren kommer komma före. đŸ€Ș

Edit: Jag stavar inte fel. NÄn mÄste varit hÀr och Àndrat.

Redigerat av Jocke
Dela pÄ andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Kan bara sĂ€ga att 1616M kommer ÄNNU senare...i höst alltsĂ„.

😄

Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du ska bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.