Pluffo Posted May 23, 2005 Share Posted May 23, 2005 (edited) Jag har nu sålt min M-box och tänkte därför få användning av mitt gamla trotjänarmixerbord "Phonic MM1002". Saken är den att Mac Mini saknar ljudingång och pci-platser, så därför måste jag skaffa mig ett externt ljudkort. Nu letar jag dock inte efter något mastodontkort med micpreamps, midiingångar och quatrippla utgångar utan helt enkelt efter något som jag kan koppla in mitt mixerbord till. Mixerbordet har RCA- och Telepluggar ut ( separata för höger och vänster kanal ). Jag har kollat runt lite och det billigaste jag har lyckats hitta är ett Edirol UA1X, som ligger på 895:-. Där får jag i stort sett det jag behöver men skam den som ger sig. Finns det någon ännu billigare lösning att fixa detta på eller är jag dömd att lägga ut en tusenlapp på att kunna spela in mina avgrundsvrål i datorn? Edit: Hrmm...efter att ha hittat den här recensionen på Edirol-kortet så blev jag genast mycket mer tveksam. Tydligen läcker utgången till ingången oavsett om man ens har ingången inkopplad ( Tyst: -63Db , Tyst med ljud på utgången -27Db ) Aj aj aj...inte bra Edirol. Edited May 23, 2005 by Pluffo Link to comment Share on other sites More sharing options...
brojd Posted May 23, 2005 Share Posted May 23, 2005 Borde inte det gå att koppla genom en mbox? 😆 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pluffo Posted May 23, 2005 Author Share Posted May 23, 2005 (edited) Borde inte det gå att koppla genom en mbox? 🙂 Jo! Exakt vad jag har suttit och svurit varenda dag i snart ett år nu. Så därför fick den fara och flyga. Nu senast bestämmde sig M-boxen för att helt sonika blockera vissa program ( som dock gick utmärkt att starta med boxen utryckt ). Jag hade ett val; sälja M-boxen eller lägga in mig själv på en sluten anstalt. Jag valde alternativ nummer ett, och nu har jag lovat mig själv att aldrig lägga ut en obscent stor summa pengar på ett ljudkort igen, därav den här tråden. Så nu vet du 😆 Edited May 23, 2005 by Pluffo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts