Jump to content
Annons

Eurovision-tråden


Linus

Recommended Posts

Norge borde ha vunnit, tävlingen måste varit uppgjord som vanligt.

fasen, vickan. du är verkligen på g med 12 postningar på raken i olika trådar.

det är ju bara att inse att "vi" måste vara idioter som ställer upp med ett bidrag som hyllar "las vegas"(usa) i eurovisionsacfdjiödofijarefai.

flera riktigt bra låtar och vi hade inget i toppen att göra.

samtidigt som det är bra, så är det lite sorgligt att bidragen blir allt mer västerländskt orienterade. både i sound, stil och utseende hos de som deltar.

norge borde ha vunnit.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 111
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

fasen, vickan. du är verkligen på g med 12 postningar på raken i olika trådar.

Japp, för mycket kaffe tidigt i morses... ögonen stod 10cm utanför skallen och jag satt hysterisk och läste igenom studios forum.

Link to comment
Dela på andra sajter

det är ju bara att inse att "vi" måste vara idioter som ställer upp med ett bidrag som hyllar "las vegas"(usa) i eurovisionsacfdjiödofijarefai.

flera riktigt bra låtar och vi hade inget i toppen att göra.

Håller med! Den låten skulle ju inte ens kommit med om svenska folket (de som röstade) hade fått bestämma helt och hållet. Inte för att jag vet om Nannes bidrag hade gått bättre men iaf.

Det knasigaste av allt är att Martin beskylls för fiaskot och att han tydligen tar på sig skulden på nått vis. Vadå? Han tävlade väl för Sverige och det var väl vi (f*ing juryn) som såg till att han kom dit! Han kunde väl knappast göra mer än han gjorde, eller skulle kanske dansarna visat mer tuttar eller nått?

Håkan

Link to comment
Dela på andra sajter

Det knasigaste av allt är att Martin beskylls för fiaskot och att han tydligen tar på sig skulden på nått vis. Vadå? Han tävlade väl för Sverige och det var väl vi (f*ing juryn) som såg till att han kom dit! Han kunde väl knappast göra mer än han gjorde, eller skulle kanske dansarna visat mer tuttar eller nått?

Håkan

Inte så konstigt att att Martin=fiasko. Han räckte ju ut tungan åt en halv miljard TV-tittare vid ett flertal tillfällen under sitt framträdande 😛 ...inte den smartaste draget om man vill få några röster.

Link to comment
Dela på andra sajter

1. Rätt låt vann (trots etnotrummor)

2. Det var för många Ruslana/etnotrummor

3. Sveriges bidrag sög men det slog många som placerade sig högre

4. Norge och Mold.....................

Vem vann?? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

1: Tycker hela fesitvalen sög, som vanligt....

2: Låtarna sög, som de alltid gör....

3: Arrangemanget sög, som alltid......det kändes mer som nått mellanstadiejippo.....med lite flera spotlights bara.....

4: Artisterna sög ännu mera.....dom borde introducera Autotuner som standard när de ska framföra låtarna....säkert 75% av dem sjöng som riktiga jävla kråkor!!!!

bedrövligt......komiskt.....tragiskt.....sorgligt....hemskt.....!!

En riktig parodi!!!!

Dessutom hoppas jag vi sparkar Björkman så långt bort från det svenska arrangemanget vi bara kan, och ser till att få fram BRA svenska låtar för en jävla gångs skull!!!!! **suck**

Låt tittarna bestämma helt istället för nån jävla förmyndarjury som skall styra valet av låt så att vi "folk" inte väljer "fel" låt.....

Kanske blir det lite ändring nu när vi måste kvala in för att ha nån chans....

Jag hatar hela jippot.....ändå är jag så engagerad....och tittar på det år efter år....**usch och fy** 😄😛

Link to comment
Dela på andra sajter

😆

Kul diskussion det här... Missade större delen av tävlingen i år eftersom det kändes trevligare att gå på en liten pubrunda... 🙂 Iofs visades ESC överallt ändå, men det blev ju inte lika fokuserat tittande som om man varit hemma.

Måste bara säga att jag tror att merparten av er har missuppfattat det här!

-Man tittar inte på ESC för att få en musikaliskt uppenbarelse eller för att man tror att man ska få höra världens bästa låt...!

Man tittar för att det är ett tragikomiskt jippo av bästa/värsta slag, där de riktigt usla bidragen är de som står för underhållningen. De låtar som hör till de bättre är ändå bara på sin höjd uthärdliga...

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste bara säga att jag tror att merparten av er har missuppfattat det här!

-Man tittar inte på ESC för att få en musikaliskt uppenbarelse eller för att man tror att man ska få höra världens bästa låt...!

Man tittar för att det är ett tragikomiskt jippo av bästa/värsta slag, där de riktigt usla bidragen är de som står för underhållningen. De låtar som hör till de bättre är ändå bara på sin höjd uthärdliga...

Du har satt ord på mina innersta tankar.

Melodifestivalen är verkligen musik för pöbeln. Jag tycker synd om människor ( vanligtvis sådana som lyssar på radio city ) som aldrig kommer i kontakt med någon bättre musik än det här. Kids som tror att Brittan är ett musikaliskt geni.

Link to comment
Dela på andra sajter

Norge borde ha vunnit, tävlingen måste varit uppgjord som vanligt.

Klart den är uppgjord. Har du inte märkt att grannländerna alltid röstar på varandra ( undantaget var då Sverige i år ) samt att om någon sjunger för ett annat land så får de 12:an av hemlandet? Kolla bara i år på Sveriges röster:

8p - Norge

10p - Danmark

12p - Grekland

Det här har ingenting med låt bäste man eller kvinna vinna. Det här handlar om vem som har flest rellationer till andra länder.

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste bara säga att jag tror att merparten av er har missuppfattat det här!

-Man tittar inte på ESC för att få en musikaliskt uppenbarelse eller för att man tror att man ska få höra världens bästa låt...!

Man tittar för att det är ett tragikomiskt jippo av bästa/värsta slag, där de riktigt usla bidragen är de som står för underhållningen. De låtar som hör till de bättre är ändå bara på sin höjd uthärdliga...

Du har satt ord på mina innersta tankar.

Melodifestivalen är verkligen musik för pöbeln. Jag tycker synd om människor ( vanligtvis sådana som lyssar på radio city ) som aldrig kommer i kontakt med någon bättre musik än det här. Kids som tror att Brittan är ett musikaliskt geni.

Va är det du säger? Är inte brittan ett musikaliskt geni? 🙂 snyftsnyft... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste bara säga att jag tror att merparten av er har missuppfattat det här!

-Man tittar inte på ESC för att få en musikaliskt uppenbarelse eller för att man tror att man ska få höra världens bästa låt...!

Man tittar för att det är ett tragikomiskt jippo av bästa/värsta slag, där de riktigt usla bidragen är de som står för underhållningen. De låtar som hör till de bättre är ändå bara på sin höjd uthärdliga...

Du har satt ord på mina innersta tankar.

Melodifestivalen är verkligen musik för pöbeln. Jag tycker synd om människor ( vanligtvis sådana som lyssar på radio city ) som aldrig kommer i kontakt med någon bättre musik än det här. Kids som tror att Brittan är ett musikaliskt geni.

Va är det du säger? Är inte brittan ett musikaliskt geni? 🙂 snyftsnyft... 😆

Om musiken i ESC ändå höll samma kvalitet som hennes musik skulle jag sitta klistrad kan jag gladeligen erkänna.... 😲

Tyvärr påminner hela arrangemanget mer om en karaokebar av storlek större.....typ....

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Jag försökte titta med när dialogen blev för krystad blev jag tvungen att gå där ifrån. För att återvända och sedan mötas av dialog och måsta gå igen.

"Hello Ruslana, do you knowing what a boxer and musical have common in?"

Jösses vad bedrövligt.

/Majken

MOahahahaha, så sjukt pinsamt 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Måste bara säga att jag tror att merparten av er har missuppfattat det här!

-Man tittar inte på ESC för att få en musikaliskt uppenbarelse eller för att man tror att man ska få höra världens bästa låt...!

Man tittar för att det är ett tragikomiskt jippo av bästa/värsta slag, där de riktigt usla bidragen är de som står för underhållningen. De låtar som hör till de bättre är ändå bara på sin höjd uthärdliga...

Du har satt ord på mina innersta tankar.

Melodifestivalen är verkligen musik för pöbeln. Jag tycker synd om människor ( vanligtvis sådana som lyssar på radio city ) som aldrig kommer i kontakt med någon bättre musik än det här. Kids som tror att Brittan är ett musikaliskt geni.

Va är det du säger? Är inte brittan ett musikaliskt geni? 🙂 snyftsnyft... 😆

Om musiken i ESC ändå höll samma kvalitet som hennes musik skulle jag sitta klistrad kan jag gladeligen erkänna.... 😱

Absolut, det skulle jag också göra. 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillade Martin Stenmarks kommentar dagen efter:

-: Det suger, det var det värsta jag varit med om.

Det säger det mesta. Han hade säkert hoppats på att komma ibland

dom tio bästa. Men Las Vegas är så upphåsad av kvällspressen att

det blev platt fall när det blev allvar.

Martin måste vara väldigt LLL idag. LågLack och likgiltig... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag försökte titta med när dialogen blev för krystad blev jag tvungen att gå där ifrån. För att återvända och sedan mötas av dialog och måsta gå igen.

"Hello Ruslana, do you knowing what a boxer and musical have common in?"

Jösses vad bedrövligt.

/Majken

MOahahahaha, så sjukt pinsamt :rolleyes:

Påminnde ganska mycket om Hip-hip gängets parodi på Balter/ryssar som ska framföra "underhållning från väst". Blir väldigt överdrivet och krystat men man kan ju i alla fall skratta åt dom 😛

/Oskar

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Melodifestivalen är verkligen musik för pöbeln.

Jag tycker synd om människor ( vanligtvis sådana som lyssar på radio city ) som aldrig kommer i kontakt med någon bättre musik än det här.

Nog spelas det oftast bättre musik på Radio City än vad brukar förekomma i melodifestivalen?

Tycker dock ESC är en kul grej, inget att ta alltför allvarligt. Speciellt inte om man är en frustrerad musiker, som ofta har förmågan att klaga på det mesta men själv oftast inte åstadkommer så mycket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nog spelas det oftast bättre musik på Radio City än vad brukar förekomma i melodifestivalen?

Nja, tveksamt. Melodifestivallåtar kan man ju ofta skratta åt iallafall. Radio City och dylikt får mig bara att vilja gråta...

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Nog spelas det oftast bättre musik på Radio City än vad brukar förekomma i melodifestivalen?

Nja, tveksamt. Melodifestivallåtar kan man ju ofta skratta åt iallafall. Radio City och dylikt får mig bara att vilja gråta...

Äh så dåligt är inte Radio City, de spelar en hel del bra musik. Sen att du kanske inte gillar programledarna och så har ju inte med musiken att göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nog spelas det oftast bättre musik på Radio City än vad brukar förekomma i melodifestivalen?

Nja, tveksamt. Melodifestivallåtar kan man ju ofta skratta åt iallafall. Radio City och dylikt får mig bara att vilja gråta...

Äh så dåligt är inte Radio City, de spelar en hel del bra musik. Sen att du kanske inte gillar programledarna och så har ju inte med musiken att göra.

...fast de är fruktansvärt tråkiga med sina playlists, som ger dig exakt samma musik vareviga dag under en halv evighet, innan de byter till en ny playlist och kör den till leda etc...

BLÄ!

ESC är faktiskt roligare då - även om det är långt mellan de lyssningsbara låtarna. :rolleyes:

Radio City och deras konkurrenter spelar sönder alla låtar snabbt och effektivt genom att köra dem flera gånger om dagen i flera veckor, i stället för att utforska ens en bråkdel av den enorma mängd musik som faktiskt finns, men som de verkar helt ovetande om. Tragiskt är bara förnamnet! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Nog spelas det oftast bättre musik på Radio City än vad brukar förekomma i melodifestivalen?

Nja, tveksamt. Melodifestivallåtar kan man ju ofta skratta åt iallafall. Radio City och dylikt får mig bara att vilja gråta...

Äh så dåligt är inte Radio City, de spelar en hel del bra musik. Sen att du kanske inte gillar programledarna och så har ju inte med musiken att göra.

Nämn en bra låt som spelats på radio city det senaste deceniet. EN!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker dock ESC är en kul grej, inget att ta alltför allvarligt. Speciellt inte om man är en frustrerad musiker, som ofta har förmågan att klaga på det mesta men själv oftast inte åstadkommer så mycket.

Jag är kritisk till min egen musik och slänger varje alster som inte blir bra i papperskogen. Skillnaden är att de som ställer upp i melodifestivalen antingen 1. tycker att det de gör är bra ( dvs, de saknar smak ) eller 2. tjänar hellre pengar än att behålla sin självrespekt.

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Nämn en bra låt som spelats på radio city det senaste deceniet. EN!

Tour de france-Kraftwerk

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Tycker dock ESC är en kul grej, inget att ta alltför allvarligt. Speciellt inte om man är en frustrerad musiker, som ofta har förmågan att klaga på det mesta men själv oftast inte åstadkommer så mycket.

Jag är kritisk till min egen musik och slänger varje alster som inte blir bra i papperskogen. Skillnaden är att de som ställer upp i melodifestivalen antingen 1. tycker att det de gör är bra ( dvs, de saknar smak ) eller 2. tjänar hellre pengar än att behålla sin självrespekt.

😆

Och din smak är förstås allsmäktig?

P.S.

Har du stor papperskorg?

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Nog spelas det oftast bättre musik på Radio City än vad brukar förekomma i melodifestivalen?

Nja, tveksamt. Melodifestivallåtar kan man ju ofta skratta åt iallafall. Radio City och dylikt får mig bara att vilja gråta...

Äh så dåligt är inte Radio City, de spelar en hel del bra musik. Sen att du kanske inte gillar programledarna och så har ju inte med musiken att göra.

...fast de är fruktansvärt tråkiga med sina playlists, som ger dig exakt samma musik vareviga dag under en halv evighet, innan de byter till en ny playlist och kör den till leda etc...

BLÄ!

ESC är faktiskt roligare då - även om det är långt mellan de lyssningsbara låtarna. 😆

Radio City och deras konkurrenter spelar sönder alla låtar snabbt och effektivt genom att köra dem flera gånger om dagen i flera veckor, i stället för att utforska ens en bråkdel av den enorma mängd musik som faktiskt finns, men som de verkar helt ovetande om. Tragiskt är bara förnamnet! 😛

Jo men tanken är kankse inte att man ska lyssna dygnet runt. De flesta kommersiella stationer vwet att de flesta lyssnar när de åker till och från jobbet, alltså en begränsad tid. Jag tycker också att många stationer kör låtar alldeles för ofta, men de flesta stationer spelar ändå ny bra musik på det stora hela och det går aldrig att få alla nöjda. Skulle stationerna satsa på "kvalitets musik" med albumspår och allt vad det innebär så skulle de tappa lyssnare utav h-vete.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nog spelas det oftast bättre musik på Radio City än vad brukar förekomma i melodifestivalen?

Nja, tveksamt. Melodifestivallåtar kan man ju ofta skratta åt iallafall. Radio City och dylikt får mig bara att vilja gråta...

Äh så dåligt är inte Radio City, de spelar en hel del bra musik. Sen att du kanske inte gillar programledarna och så har ju inte med musiken att göra.

...fast de är fruktansvärt tråkiga med sina playlists, som ger dig exakt samma musik vareviga dag under en halv evighet, innan de byter till en ny playlist och kör den till leda etc...

BLÄ!

ESC är faktiskt roligare då - även om det är långt mellan de lyssningsbara låtarna. 😆

Radio City och deras konkurrenter spelar sönder alla låtar snabbt och effektivt genom att köra dem flera gånger om dagen i flera veckor, i stället för att utforska ens en bråkdel av den enorma mängd musik som faktiskt finns, men som de verkar helt ovetande om. Tragiskt är bara förnamnet! 😛

Jo men tanken är kankse inte att man ska lyssna dygnet runt. De flesta kommersiella stationer vwet att de flesta lyssnar när de åker till och från jobbet, alltså en begränsad tid. Jag tycker också att många stationer kör låtar alldeles för ofta, men de flesta stationer spelar ändå ny bra musik på det stora hela och det går aldrig att få alla nöjda. Skulle stationerna satsa på "kvalitets musik" med albumspår och allt vad det innebär så skulle de tappa lyssnare utav h-vete.

Det hade inte ens behövt vara "kvalitetsmusik", utan helt normal pop. I stället för att köra samma låt 3-4 gånger under arbetsdagen - varje j-a dag i flera veckor, så hade de kunnat välja andra låtar från samma album eller (hemska tanke) från artistens förra album - och så kunde de variera genom att aldrig låta en och samma låt spelas mer än två gånger i veckan eller något sådant. OJ! så mycket trevligare det hade blivit att lyssna på då. Följden av det de kör med nu, är bara att man stänger av radion, eftersom man är trött på att höra samma smörja hela tiden (det blir "smörja" av det - även om låten var hyfsat lyssningsbar från början - när man har hört samma låt 4 gånger om dagen i två månader...). Jag skulle aldrig orka köpa en platta med någon av de artister som körs på radion dagligen, eftersom jag redan är trött på låtarna...

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Det hade inte ens behövt vara "kvalitetsmusik", utan helt normal pop. I stället för att köra samma låt 3-4 gånger under arbetsdagen - varje j-a dag i flera veckor, så hade de kunnat välja andra låtar från samma album eller (hemska tanke) från artistens förra album - och så kunde de variera genom att aldrig låta en och samma låt spelas mer än två gånger i veckan eller något sådant. OJ! så mycket trevligare det hade blivit att lyssna på då. Följden av det de kör med nu, är bara att man stänger av radion, eftersom man är trött på att höra samma smörja hela tiden (det blir "smörja" av det - även om låten var hyfsat lyssningsbar från början - när man har hört samma låt 4 gånger om dagen i två månader...). Jag skulle aldrig orka köpa en platta med någon av de artister som körs på radion dagligen, eftersom jag redan är trött på låtarna...

Jo fast det är väl bra att det finns alternativ. Musikutbudet har ju breddats enormt de senaste 10 åren från ett fåtal radiostationer till betydligt fler faktiskt tusentals om man räknar in kabel satellit och bredband/internetstationer för att inte prata om iPods där man själv kan välja och vraka bland sina egna favoriter. En lagom dos av Radio City är inte helt fel. Överdoserar man så får man väl skylla sig själv för att man inte bytt när det blivit för tradigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det hade inte ens behövt vara "kvalitetsmusik", utan helt normal pop. I stället för att köra samma låt 3-4 gånger under arbetsdagen - varje j-a dag i flera veckor, så hade de kunnat välja andra låtar från samma album eller (hemska tanke) från artistens förra album - och så kunde de variera genom att aldrig låta en och samma låt spelas mer än två gånger i veckan eller något sådant. OJ! så mycket trevligare det hade blivit att lyssna på då. Följden av det de kör med nu, är bara att man stänger av radion, eftersom man är trött på att höra samma smörja hela tiden (det blir "smörja" av det - även om låten var hyfsat lyssningsbar från början - när man har hört samma låt 4 gånger om dagen i två månader...). Jag skulle aldrig orka köpa en platta med någon av de artister som körs på radion dagligen, eftersom jag redan är trött på låtarna...

Jo fast det är väl bra att det finns alternativ. Musikutbudet har ju breddats enormt de senaste 10 åren från ett fåtal radiostationer till betydligt fler faktiskt tusentals om man räknar in kabel satellit och bredband/internetstationer för att inte prata om iPods där man själv kan välja och vraka bland sina egna favoriter. En lagom dos av Radio City är inte helt fel. Överdoserar man så får man väl skylla sig själv för att man inte bytt när det blivit för tradigt.

Det som är ännu tråkigare är ju att alla andra radiostationer kör med i princip samma playlists... Med andra ord finns det dåligt med alternativ om man bara har tillgång till vanlig radio på dagarna.

Utbudet har kanske breddats om man tittar på Internet-"radio", men det går ju bara att använda om man har eget rum om inte alla har samma smak - och dessutom suger det kapacitet från nätverket... iPod? Nej tack...

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Det som är ännu tråkigare är ju att alla andra radiostationer kör med i princip samma playlists... Med andra ord finns det dåligt med alternativ om man bara har tillgång till vanlig radio på dagarna.

Utbudet har kanske breddats om man tittar på Internet-"radio", men det går ju bara att använda om man har eget rum om inte alla har samma smak - och dessutom suger det kapacitet från nätverket... iPod? Nej tack...

Radio över internet suger inte speciellt mycket kapacitet om man nu inte kör på modem. Vad menar du med att internet radio inte går att använda om inte alla har samma smak? Gäller inte detsamma för vanlig radio?

Alla fmradiostationer har väl inte samma spellista. Skiljer rätt väsentligt sinsemellan. Sen finns ju närradio och lokalradio som ibland har några riktiga pärlprogram.

Vad är det för fel på iPod?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nog spelas det oftast bättre musik på Radio City än vad brukar förekomma i melodifestivalen?

Nja, tveksamt. Melodifestivallåtar kan man ju ofta skratta åt iallafall. Radio City och dylikt får mig bara att vilja gråta...

Äh så dåligt är inte Radio City, de spelar en hel del bra musik. Sen att du kanske inte gillar programledarna och så har ju inte med musiken att göra.

Tror iofs inte att jag orkat med så länge att jag stött på några programledare... 😏

De spelar ju vad jag vet bara den senaste "hitsen" samt "gamla godingar", så personer med mer "alternativ" smak har nog inte så mycket att hämta där...

Och jag har inte lust att vänta 3 dar för att jag eventuellt skulle kunna få höra en Kraftwerk-låt...

P3 kan jag däremot lyssna på ibland eftersom de faktiskt ganska ofta spelar bra musik som jag inte hört förut!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...