Debul Posted May 18, 2005 Share Posted May 18, 2005 LÅTNAMN: ARP2600+Ms20 ARTIST/GRUPP: The VCF (Position zero) GENRE: Electronica LÅTLÄNGD: 1:25 KOMPOSITÖR: Tom Andersson PRODUCENT: Tom Andersson INSPELNINGSÅR: 2005 FORMAT: MP3 STORLEK: 1,3 Mb STATUS: Skiss LÅTLÄNK: http://www.soundclick.com/bands/7/thevcf_music.htm ARP2600 + MS20 heter den som sagt va. Låten är en skiss, melodin är inspelad för hand. Jarre goes 2005??? Vad tycks?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Neko Posted May 18, 2005 Share Posted May 18, 2005 Riviga ljud helt klart, och intressant kan det bli om du sliter lite mer på det och varierar lite. Tycker du ska fortsätta på detta, för jg vill höra den färdiga versionen. Men som sagt, lite mer variation. Tumme upp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
android Posted May 19, 2005 Share Posted May 19, 2005 Gillar också ljuden skarpt. Måste bara fråga om det är "the real thing" eller VSTi...? Och lite kraftwerk var det allt i slingan alldeles i slutet... 😮 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Debul Posted May 19, 2005 Author Share Posted May 19, 2005 Det är the real thing. Fast ARP:n utgör bara kicken och ljudet den sidechainar, slingan är Ms-20 Jag va bara tvungen att kraftwerkisera det lite mot slutet 😉 Link to comment Share on other sites More sharing options...
android Posted May 19, 2005 Share Posted May 19, 2005 Coolt, jag vill ju verkligen att det ska va skillnad mellan HW och SW, och det här ser jag nästan som ett bevis... 😉 Vore kul att höra samma grej gjord med Legacy MS20 och ARP2600V... Mmmm... Nu vill jag ha en MS20 igen!! 😎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Debul Posted May 19, 2005 Author Share Posted May 19, 2005 (edited) Coolt, jag vill ju verkligen att det ska va skillnad mellan HW och SW, och det här ser jag nästan som ett bevis... Vore kul att höra samma grej gjord med Legacy MS20 och ARP2600V... Hehe. jo, jag anväder ju bara analoga synthar. Håller med dig att det vore skoj att höra en "mjukis" version, just när de syntharna finns som mjukisar. Men den är absolut inte färdig måste jag påpeka. 😉 Edited May 19, 2005 by Debul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest plastocid Posted May 19, 2005 Share Posted May 19, 2005 Mycket fint. 🙂 Blir jävligt avundsjuk på dina synthar, livet är orättvist. 😎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts