slejnard Postat Lördag kl 20:38 Postat Lördag kl 20:38 Såhär låter låtjäkeln nu. Har ni nå tips å synpunkter?
Neosus Postat Lördag kl 20:40 Postat Lördag kl 20:40 Nu vart ja sugen på Palt med fläsk! Ska man gå och handla? Ja alltså inte nu!
Neosus Postat Lördag kl 20:41 Postat Lördag kl 20:41 (redigerat) Basen ska nog sänkas! Och kladda på med mer kompressor på basen kanske? Och saturation! Kanske? Redigerat Lördag kl 20:43 av Neosus
Neosus Postat Lördag kl 20:45 Postat Lördag kl 20:45 (redigerat) Skriver upp en lista här, Slej! Sänk basen och på med lite mer kompressor Fram med bakgrundsgitarrerna lite mer Fram med trummorna lite mer? Eller kanske inte.. Typ så kanske? Redigerat Lördag kl 20:46 av Neosus 1
Dark Of Light Postat Lördag kl 20:46 Postat Lördag kl 20:46 Just nu sa Neosus: Skriver upp en lista här, Slej! Sänk basen och på med lite mer kompressor Fram med bakgrundsgitarrerna lite mer Fram med trummorna lite mer Typ så kanske? Håller med där!!!!
slejnard Postat Lördag kl 20:49 Postat Lördag kl 20:49 3 minuter sedan sa Neosus: Skriver upp en lista här, Slej! Sänk basen och på med lite mer kompressor Fram med bakgrundsgitarrerna lite mer Fram med trummorna lite mer? Eller kanske inte.. Typ så kanske? Thanks God!
slejnard Postat Lördag kl 21:28 Postat Lördag kl 21:28 Är impad att du sätter exakt finger påt neosus. Var tvungen sätta mig igen och testa! Låter mycket bättre! 1
Neosus Postat Lördag kl 21:46 Postat Lördag kl 21:46 Nu rasar svenska folket hemma i tv-sofforna. Attans!
Neosus Postat Lördag kl 22:28 Postat Lördag kl 22:28 (redigerat) Mye bättre! Men testa med en lowcut på basen typ 45 - 50 hz och slope 12 Redigerat Lördag kl 23:19 av Neosus 1
slejnard Postat igår kl 07:58 Postat igår kl 07:58 Tack! Jo hör att den inte är riktigt perfekt. Ska testa lite mer. 👍 Morn å KPD
CHAE Postat igår kl 12:06 Trådstartare Postat igår kl 12:06 14 timmar sedan sa slejnard: Fixat å donat lite. Hur varte nu? (Första lyssningen. Har således inte hört de andra versionerna). Tycker att det låter bra överlag; sången kommer fram bra även där gitarrfigurerna lirar. Körerna är supertjusiga!! Det är något med basen dock. Den känns…hm…bumlig🤔 Hade varit spännande med mer knorr och kött. Mer kompression kanske? Pra joppat, krappen!!🤩👏🏼 1
slejnard Postat igår kl 13:14 Postat igår kl 13:14 Thanks CHAE! Kul att höra. Ska se över den där basen. Hör själv att den tar över lite. ☕️👍
CHAE Postat igår kl 13:16 Trådstartare Postat igår kl 13:16 1 minut sedan sa slejnard: Thanks CHAE! Kul att höra. Ska se över den där basen. Hör själv att den tar över lite. ☕️👍 Hm, det är egentligen inte så att den tar över utan jag upplever att den inte är definierad. F ö är det en jävligt häftig låt🩷 1
CHAE Postat igår kl 16:11 Trådstartare Postat igår kl 16:11 19 timmar sedan sa Neosus: […]mer kompressor på basen kanske? Och saturation! […] 19 timmar sedan sa Neosus: Skriver upp en lista här, Slej! Sänk basen och på med lite mer kompressor […] Medhåll! Tänker att kompression kan hjälpa med definition också. 1
Fidden Postat 23 timmar sedan Postat 23 timmar sedan 18 timmar sedan sa slejnard: Fixat å donat lite. Hur varte nu? Lyssnar i telefonens högtalare, så jag kan inte ge några mixtips, men jag tycker det låter bra! Kontrasten känns stor mellan en indie-vers och en funk-refräng, men det funkar på nåt sätt ändå, kanske till och med gör att det lyfter! 1
slejnard Postat 22 timmar sedan Postat 22 timmar sedan Tack fidden! Indiefunk ftw 🙌! Det var en bra infallsvinkel. Kul att höra. Ska nog förutom era synpunkter höja kompgitarrer lite på verserna. Eller iaf den ena! Annars tror jag balansen är ganska god mellan instrument och sång.
Neosus Postat 22 timmar sedan Postat 22 timmar sedan Jag tror faktiskt trummorna kan komma fram lite mer oxå?
slejnard Postat 22 timmar sedan Postat 22 timmar sedan 5 minuter sedan sa Neosus: Jag tror faktiskt trummorna kan komma fram lite mer oxå? Ja kanske de kanske 🤔
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.