Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Har just hittat Suno tack vare någons ämne här tidigare. 
Har provat att ladda upp några av mina egna låtar för att se vad den kunde åstadkomma med dem. 
Och. Ja, vad ska man säga.  Det är ju helt sjukt. 
För att demonstrera laddar jag här upp en liten demo jag gjorde vid test av inspelning av akustisk gitarr, följt av en första version från Suno (Suno 1) och sedan en mer utarbetad fullversion (Suno 2). Min demo och Suno 1 saknar refräng

Konstaterar att jag aldrig kommer komma till den här produktionsnivån på egen hand. Det kommer alltid låta ”demo” om mina grejer. 
Så, för att slippa den ångesten kanske det är en bra idé att låta Suno göra den delen av jobbet. På några sekunder. Istället för jag själv ska slita hår i dagar för en medioker produktion at best.  

Någon annan som hittat Suno, och hur använder ni det i så fall? 

edit:  Min demo är 1:37, Suno 1 är 2:00 och den långa är Suno 2

edit 2: För att den ska få ligga kvar här så kan jag säga att låten heter Tell me where to go. Tyck gärna till om den också. 😁

Redigerat av Nbient
Annons
Postat

Låten är riktigt bra i alla versioner. Jag håller med dig att man blir lite... öööh, va' fan håller jag på med. Bara ladda upp en dålig demo och få den...öööh ...polerad. Och varför inte? Att vara låtskrivare betyder ju inte att man kan göra allt annat bra. Så det passar nog många låtskrivare.

Så länge du skrivit låten själv så är detta inte konstigare än att skriva en låt till någon annan som framför den. 

• Gilla 1
Postat (redigerat)
25 minuter sedan sa Erik dP:

Låten är riktigt bra i alla versioner. Jag håller med dig att man blir lite... öööh, va' fan håller jag på med. Bara ladda upp en dålig demo och få den...öööh ...polerad. Och varför inte? Att vara låtskrivare betyder ju inte att man kan göra allt annat bra. Så det passar nog många låtskrivare.

Så länge du skrivit låten själv så är detta inte konstigare än att skriva en låt till någon annan som framför den. 

Det är nog lite ditåt jag lutar också.  Använda Suno som producent. 
Som du säger, ingen större skillnad jämfört med att skicka en demo till ett skivbolag som sen producerar den.

Har ju hört exempel på demos och färdiga produkter förut och skillnaderna är ganska stora, dock med låten i sig bibehållen. Ett exempel off the the top of my head är A-ha’s Take on me. 
Så det känns inte som fusk faktiskt, att använda Suno på det sättet. 
Men kanske ska drista sig till att sjunga själv i alla fall 😏

Varför återuppfinna hjulet lixom 🤷‍♂️

Redigerat av Nbient

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.