Johan K Ö Postat Tisdag kl 17:05 Postat Tisdag kl 17:05 1995 (30 år sedan) skrev jag denna låt och har några taskiga demos...provade den här nya grejen med AI (suno.com) och spelade upp låten och bad den göra en cover....ja, exakt såhär tänkte jag mig nog att låten skulle låta? Vad tycks? A song for Judy.mp3 1
Håkan Ström Postat Tisdag kl 19:42 Postat Tisdag kl 19:42 Spelade du in piano och sång och sen skötte AI Resten?
Johan K Ö Postat Onsdag kl 07:52 Trådstartare Postat Onsdag kl 07:52 AI har gjort allt! Så jag är bara skyldig till text och melodi....piano, sång, trummor..allt (inkl. mixning) är AI
Straycatsanddogsonweed Postat Onsdag kl 08:37 Postat Onsdag kl 08:37 Hade kanske varit intressantare med en direkt jämförelse. Men den kreativa processen? Inte mycket att njuta av längre. Tryck på en knapp bara.
Erik dP Postat Onsdag kl 13:43 Postat Onsdag kl 13:43 (redigerat) Låter förföriskt bra. Att använda AI på detta sätt, där man skrivit text och melodi själv, kan man väl likna med att vara låtskrivare och låta ngn annan producera låten? Kan tänka mig att detta passar de som kanske inte hinner producera sina låtar pga arbete, familj, eller drogkoma. Redigerat Onsdag kl 13:44 av Erik dP 1
Johan K Ö Postat Onsdag kl 15:40 Trådstartare Postat Onsdag kl 15:40 1 timme sedan sa Erik dP: Låter förföriskt bra. Att använda AI på detta sätt, där man skrivit text och melodi själv, kan man väl likna med att vara låtskrivare och låta ngn annan producera låten? Kan tänka mig att detta passar de som kanske inte hinner producera sina låtar pga arbete, familj, eller drogkoma. Tack, Ja..faktiskt, det är ju ganska exakt samma sak (fast lite fusk?). Jag tänker iaf byta ut sången mot egen...så blir det lite mer "min låt", fast med proffsig produktion 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.