Jump to content
Annons
  • 0

Hur får man låtar att låta mer professionella?

Fråga

Postat

Hej

Jag har arbetat med min musik i ett par år nu, men jag stöter hela tiden på samma problem: det låter aldrig riktigt professionellt. Ibland tror jag att det kan bero på att jag använder för många ljud, men när jag skalar ner känns låten istället för tunn – även när jag försöker fokusera på bra ljudval. Har någon några tips på hur man kan uppnå ett mer ”professionellt” sound, om ni förstår vad jag menar?

Tack!

1 svar på denna fråga

Recommended Posts

• 0
Postat

Hej! 
Är inte något proffs själv men tror att det ligger många timmars övning bakom för att få ett gott resultat. Precis som när du övar på att bli duktig på ett instrument. Fastna inte heller i samma låt utan mata på med nya hela tiden. Sen är det ju såklart viktigt att ha en bra signal in och att grundljuden är bra. Även ha en referenslåt eller flera med ditt ljudideal. 
Vad kör du för stil/ genre? 

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.