Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Låter fint! Bra låt! Tycker dock att det är för många trumfill. De är dessutom rätt så lika. Fillet efter den lugna delen sitter perfekt, men vid det laget har man redan hört det flera gånger vilket tar bort en del av effekten. Jag skulle rensa lite bland fillen, men övrigt väldigt bra.

• Gilla 1
Postat

Bra låt, en sån där feel good låt i det instrumentala och låtstilen men en mycket allvarlig  o tänkande text. Speciell kombination. Gillar den.

Audiotechnica lurar lät det ok.
Beyer hör man lite vasst, munspelet på några ställen särskilt.
Kanske jag som är lite trött i öronen också. Skall lyssna mer i morgon.

Postat (redigerat)

Som svar på frågan tycker jag att det är din mest kompletta låt. Josefina (om nu titeln var det) är dock min favorit fortfarande. Sången är klockren på denna, körerna likaså. Arret och själva låten likaså. Håller dock med om lite frekvenser som jag hade velat ha ”mjukare”. Har tyvärr ingen aning vilka frekvenser det är😅

Jättekul att följa din resa Jonatan. Riktigt proffsigt detta👌👌

Redigerat av Richie76
Postat (redigerat)

Nu har jag lyssnat kritiskt med mina öron, hade provat att sänka alla instrument 3db. Ta fram huvudsången.
Sen sänkt backing körerna 3dB. Eftersom de är panorerade är de nu dominanta.  

Snare slaget bör vara ungefär lika högt som sången.
Sen tycke och smak om trummorna, jag hade valt mer distinktare trummor, mindre reverb

Har du en bra lim kompressor? Lägg det över hela grejen på mix ut. Lyssna efter rytmen du vill uppnå.
Jag hittade en karta på kompression om det hjälper. Tagit i från någon YouTube guide.

Men allt jag skrivit är detaljer.  Bra låt, finputsa produktionen.
Släpp låten så vi kan lyssna på den i våra bilar och i våra övriga playlists!

Skärmavbild 2025-04-29 kl. 12.01.14.png

Redigerat av Håkan Ström

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.