Henric Svensson Postat 30 mars Postat 30 mars (redigerat) Nu är låten äntligen klar, som sagt ett försök till omvärldsanalys i Råcken Råll format - så här blev det! I en gammal Tesla Text & Musik Henric Svensson 202503 Varför ska det va så himla svårt Att få till ett eld upphör Trump och Putin sover sked Ser inte röken utav nån fred Bomber och granater Tack Ryska kamrater Nu när maten är så väldigt dyr Blir man smal och fin en ståtlig fyr Massor med soldater Röda som tomater Och en och annan Korean Trampar på en mina Nu är dom inte så fina Trump han är skön Han är dollargrön Musk är väl inte en slusk Ryssarnas jubel Massor med rubel I sanktionsavgift Där på Grönland är det skönare Det har man sett med en drönare Tror att dom är smarta Ritar om vår karta Tar vad dom vill ha I en gammal Tesla Blir man snabb som en Vessla Trump han är skön Han är dollargrön Musk är väl inte en slusk Ryssarnas jubel Massor med rubel I sanktionsavgift Varför ska det va så himla svårt Att få till ett eld upphör Trump och Putin sover sked Ser inte röken utav nån fred Bomber och granater Tack Ryska kamrater Där på Grönland är det skönare Det har man sett med en drönare Tror att dom är smarta Ritar om vår karta Tar vad dom vill ha I en gammal Tesla Blir man snabb som en Vessla Där på Grönland är det skönare Det har man sett med en drönare Tror att dom är smarta Ritar om vår karta Tar vad dom vill ha I en gammal Tesla Blir man snabb som en Vessla Redigerat 3 april av Henric Svensson 1
Richie76 Postat 31 mars Postat 31 mars Tråkigt! Jag som var sugen på att höra vad som försiggår i en gammal Tesla. 2
slejnard Postat 31 mars Postat 31 mars Äh, dom är inte långvariga de där bilarna. Självcensurerande av elon. 1 1
Jonatan Lundin Postat 31 mars Postat 31 mars Lika tomt som i en trumpen hjärna. Jag han dock lyssna på låten innan den censurerades bort. Bra i rolig text om hur trump o putin sover sked, vilket inte ledde till fred. 1
Henric Svensson Postat 1 april Trådstartare Postat 1 april -Jag filar fortfarande på låten, gjort den privat på SoundCloud tillsvidare! 😁🎵😁 1
ONSatan Postat 1 april Postat 1 april Nyfiken! Jag kör själv Tesla och det känns ju "sådär" ftf... 🙃 Är en av dom som klistrat dekal på bilen: " I bought this before I knew Elon was an Evil Weirdo! " Blir ingen ny Tesla innan Elon är borta.... 1
Henric Svensson Postat 2 april Trådstartare Postat 2 april - Nu är låthelvetet klar! 😜 @slejnard @Richie76 @Håkan Ström @Jonatan Lundin @ONSatan 1 1
Håkan Ström Postat 2 april Postat 2 april 22 timmar sedan sa ONSatan: Nyfiken! Jag kör själv Tesla och det känns ju "sådär" ftf... 🙃 Är en av dom som klistrat dekal på bilen: " I bought this before I knew Elon was an Evil Weirdo! " Blir ingen ny Tesla innan Elon är borta.... Du bör kanske inta ha bil alls? Häst o vagn är nog bättre:) 1
Håkan Ström Postat 3 april Postat 3 april 12 timmar sedan sa Henric Svensson: - Nu är låthelvetet klar! 😜 @slejnard @Richie76 @Håkan Ström @Jonatan Lundin @ONSatan Vad heter låten? Kollade på din Spotify länk, vad letar jag efter?
Håkan Ström Postat 3 april Postat 3 april Lägg Några minuter till i fix mot slutet av arret? Här hade jag haft ett crescendo och se bara Bang Blues slut. Snygg låt.
Håkan Ström Postat 3 april Postat 3 april Hade varit kul att sett projektet som bild från DAW, sett arret. lärorikt.
slejnard Postat 3 april Postat 3 april (redigerat) Klockren text. Spot on! Låten i sig är inget undantag. Bra spelat, sjunget och mixat. Snyggt. Otippat med fade out! 👍👍 Redigerat 3 april av slejnard 1
Henric Svensson Postat 3 april Trådstartare Postat 3 april 2 timmar sedan sa slejnard: Klockren text. Spot on! Låten i sig är inget undantag. Bra spelat, sjunget och mixat. Snyggt. Otippat med fade out! 👍👍 -Tackar ödmjukast Slejnard! ❤️ -Ja texten känns ju verkligen i tiden, jäkla röra med tullarna idag! 😒 -Vid närmare eftertanke är det ju lätt att rimma på både tullar och mineraler… 😂😂😂
Henric Svensson Postat 3 april Trådstartare Postat 3 april 4 timmar sedan sa Håkan Ström: Lägg Några minuter till i fix mot slutet av arret? Här hade jag haft ett crescendo och se bara Bang Blues slut. Snygg låt. -Tack, kul att du gillar låten! -Nä, lagt kort ligger, gillar fade out och refräng upprepningarna dessförinnan, har dessutom gjort en uppsjö av blues slut i tidigare projekt! En smaksak det där såklart! 1
Henric Svensson Postat 3 april Trådstartare Postat 3 april 11 timmar sedan sa Håkan Ström: Vad heter låten? Kollade på din Spotify länk, vad letar jag efter? -Den ligger än så länge bara på SoundCloud! -Jag brukar vänta ett tag med att ladda upp på Spotify utifall man skulle vilja ändra på något! 2
toniced Postat 4 april Postat 4 april (redigerat) Bra låt. Allt låter bra i mina öron. ps. Cool text 👍 Redigerat 4 april av toniced
Henric Svensson Postat 4 april Trådstartare Postat 4 april 46 minuter sedan sa toniced: Bra låt. Allt låter bra i mina öron. ps. Cool text 👍 -Man tackar! ❤️
Jonatan Lundin Postat 4 april Postat 4 april Bra låt m aktuell o underfundig text! Kom å tänka på eddie meduza. Speciellt utifrån texten. Men han kanske hade sjungit att musk är en slusk?
Henric Svensson Postat 5 april Trådstartare Postat 5 april 11 timmar sedan sa Jonatan Lundin: Bra låt m aktuell o underfundig text! Kom å tänka på eddie meduza. Speciellt utifrån texten. Men han kanske hade sjungit att musk är en slusk? -Det hade han säkert, och ganska övertygad om att han hade rimmat på tullar ock kn@@@@r samt jordartsmineral och a@@l! 😂
Richie76 Postat 29 april Postat 29 april Skön låt med bra driv. Klockrent spelat som vanligt. Älskar orgeln. Inget att anmärka på gällande mix. Underhållande text. Gillar att du skriver så mycket text. Det enda jag saknar är körer. I denna hade jag gärna velat ha körer på refrängen. Hade markerat den ytterligare. Bra jobbat, Henric👏🤘 1
Henric Svensson Postat 17 maj Trådstartare Postat 17 maj https://open.spotify.com/album/7Iqr2HY19fh1U8UeF8BrV9?si=Xkq-WbUqSk22NvXgJIzE9Q
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.