Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons

Pads finns nog i de flesta syntar eller samplingscds. 😕

Innan Neko själv hinner in i tråden, kan jag ju vara snabb att rekommendera hans gratispluggar!

Neko Studios

En av syntarna heter nog PAD av en anledning... 🙂

Några fler gratissyntar lämpliga för pads...

Big Tick Cheeze Machine

Land of Cockaigne Satyr

Bojo Impulse

...och om du har pengar över är Korg Legacy Collection värt att spana in.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pads finns nog i de flesta syntar eller samplingscds. 😕

Innan Neko själv hinner in i tråden, kan jag ju vara snabb att rekommendera hans gratispluggar!

Neko Studios

En av syntarna heter nog PAD av en anledning... 🙂

Några fler gratissyntar lämpliga för pads...

Big Tick Cheeze Machine

Land of Cockaigne Satyr

Bojo Impulse

...och om du har pengar över är Korg Legacy Collection värt att spana in.

Pad är har massa pads på sig, därav namnet. Osiris 6 är nog mäktigare på pads av dessa. Har en version på gång, men på grund av tunga studier med mera blir inte Osiris 12 klar än på ett tag, dessvärre.

Korg legacy collection är just nu billig angående den. Med midiklav (ms20 synt fast inte riktigt) kostar den typ 2000:- Billigt som attans.

Annars funkar som tidigare nämnt Vanguard, synth1 (till viss del), FM7 (härke att programmera bara), pro-53, absynth, tror att även att Albino i dess olika skepnader kan vara något att räkna med här.

Kommer inte på fler just nu, men dessa ovan tycker jag om. Glömt av mjukvarubiten mer och mer dock. Kör allt mer hårdvara...

Link to comment
Dela på andra sajter

är det värt att köpa en korg legacy om man enbart sysslar med rock pop och punk och ingen elektroninsk musik över huvudtaget?

jag vill få till dom "mäktiga ljuden" om ni förstår vad jag menar

Som Stefan E. skriver AbsyntAbsyntAbsynt.

Absynt är guld värd till olika musik sammanhang men även PLEX synth från Steinberg gillar jag den är lätt att använda och är rätt så billig :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

är det värt att köpa en korg legacy om man enbart sysslar med rock pop och punk och ingen elektroninsk musik över huvudtaget?

jag vill få till dom "mäktiga ljuden" om ni förstår vad jag menar

En MS-20, en Polysix och en Wavestation (som Legacy Collection innebär) behöver inte vara elektronisk musik.

Min kompis lirar på en Polysix (visserligen hårdvaran) i sitt reggaeband... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

är det värt att köpa en korg legacy om man enbart sysslar med rock pop och punk och ingen elektroninsk musik över huvudtaget?

jag vill få till dom "mäktiga ljuden" om ni förstår vad jag menar

En MS-20, en Polysix och en Wavestation (som Legacy Collection innebär) behöver inte vara elektronisk musik.

Min kompis lirar på en Polysix (visserligen hårdvaran) i sitt reggaeband... 😎

Precis. Jag körde Polysix i ett alt/punk/rock-band för några år sedan.

MS20-ljuden borde göra sig fetbra i ett tungt rockband också. Kan garanterat skära sig igenom ljudbilden... 😎

Wavestation användes förresten överallt inom film/tv-musik på 80- och 90-talet...

Link to comment
Dela på andra sajter

är det värt att köpa en korg legacy om man enbart sysslar med rock pop och punk och ingen elektroninsk musik över huvudtaget?

jag vill få till dom "mäktiga ljuden" om ni förstår vad jag menar

En MS-20, en Polysix och en Wavestation (som Legacy Collection innebär) behöver inte vara elektronisk musik.

Min kompis lirar på en Polysix (visserligen hårdvaran) i sitt reggaeband... 😛

Precis. Jag körde Polysix i ett alt/punk/rock-band för några år sedan.

MS20-ljuden borde göra sig fetbra i ett tungt rockband också. Kan garanterat skära sig igenom ljudbilden... 😎

Wavestation användes förresten överallt inom film/tv-musik på 80- och 90-talet...

ok tack så mkt

det kanske får bli en sån om ekonomin tillåter

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...