Mollyplugg Postat 27 december 2024 Postat 27 december 2024 Hej vad tipsar ni om det här då, vill ha nåt enkelt prisvärt paket och väljer mellan dessa: https://www.gear4music.se/sv/Gitarr-bas/LA-Elgitarr-White-15-W-gitarrforstarkare-och-ultimat-tillbehorspaket/7IQ?_gl=1*1fz4ylj*_up*MQ..*_ga*MTI3ODI1NTU5Ni4xNzM1Mjg2NTY1*_ga_LSVC3YK2JX*MTczNTI4NjU2NS4xLjAuMTczNTI4NjU2NS4wLjAuMA..&gclid=CjwKCAiAyJS7BhBiEiwAyS9uNR4508Pn5bRc0tiJvmkXigIQ_GZi_4FxDAjoZzT-cSUak-_IYWxWnRoCBjYQAvD_BwE https://www.promixsweden.se/musikinstrument/el-gitarrer/st-style-elgitarrer/maxmusic-gigkit-electric-guitar-pack-white?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiA9667BhDoARIsANnamQaOMdh7CAOgNO5_JIxZxKB-2RmvuNuZSNLCPhVOKEH6VkG9VKSdFj4aAifWEALw_wcB Vad säger ni, lite billigare men mer grejer i det första men bättre förstärkare i det andra. Annars ingen direkt skillnad mellan gitarrerna? Och kan inte förstärkare, hur stor skillnad blir det med 15 vs 40W?
Analogfreak Postat 27 december 2024 Postat 27 december 2024 (redigerat) Så efter 17 år på forumet är det äntligen dags för din första gitarr? Harley Benton har prisvärda paket. Redigerat 27 december 2024 av Analogfreak 1
Fidden Postat 27 december 2024 Postat 27 december 2024 Har egentligen ingen åsikt om det ena eller andra paketet, men ett tips är att kolla begagnat-marknaden. Skulle tro att väldigt många liknande paket snabbt säljs/ges bort/slängs, antingen för att man vill ha något bättre eller för att man tröttnat.
slejnard Postat 27 december 2024 Postat 27 december 2024 Skulle också kollat blocket. Man kan få mycket för pengarna. 1
Mollyplugg Postat 28 december 2024 Trådstartare Postat 28 december 2024 Hej tack för tips, ja, trots att jag är medlem sedan tidigare vill jag ha en enkel vit elgitarr med förstärkare. Kollat begagnat-marknaden en tid men inte hittat nåt varför jag nu skrev inlägget, så har någon fler svar är de välkomna.
Neosus Postat 28 december 2024 Postat 28 december 2024 Jag skulle nog valt den med 40 w, mer ljud i den förstärkaren. I övrigt så brukar gitarrerna vara undermåliga, sämre byggkvalité, i den prisklassen. Dom håller stämningen sämre, intoneringen vid dom nedre banden är dålig extra märkbart med nedersta strängen. Personligen skulle jag valt att spara ihop lite mer pengar och satsa mer på gitarren istället. Men mellan dessa paket skulle jag valt den senare. Som sagt.
oioioi Postat 22 januari Postat 22 januari Jag säger som de andra, ska man köpa nytt och bara har råd med det billigaste är det bättre att spara ett tag till och gå upp en prisklass. (Och kanske dyker ett fynd på Blocket upp under tiden.)
Mollyplugg Postat 22 januari Trådstartare Postat 22 januari Hej tack för era svar, ville som sagt bara ha nåt enkelt och det ordnade sig.
Pär Nord Postat 23 januari Postat 23 januari Allt Noel Gallagher behövde var en spegel för helfigur. Såg det bra ut blev det köp. Vit elgitarr-för jävla fint till rock/pop/country/jazz/ allt utom Segovia men ENRÖDELEKTRISKGITARR ....ojojoj
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.