Jump to content
Annons

Våran musikvideo är nu klar! (finns här)


Recommended Posts

Annons

Jag tycker det ser rätt proffsigt ut faktiskt. Klart bästa jag sett på detta forumet iaf, än om det inte säger så mycket. 😉

Hade varit kul om du vill berätta om ert förfarande, hur ni gått tillväga, typ av kamera/kameror, vilka verktyg, program, osv som ni använt...

Höger eller vänster hade dock sagt mig mer än "Rickenbackergitarren". 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det ser rätt proffsigt ut faktiskt. Klart bästa jag sett på detta forumet iaf, än om det inte säger så mycket. 😉

Hade varit kul om du vill berätta om ert förfarande, hur ni gått tillväga, typ av kamera/kameror, vilka verktyg, program, osv som ni använt...

Höger eller vänster hade dock sagt mig mer än "Rickenbackergitarren". 🙂

Okej då.. Här kommer den roliga parten då.. Det var väl bara Kristian (sångaren) som visste hur han ville att musikvideon skulle se ut. Vi övriga (komp-bandet) fick reda på lite om vad musikvideon skulle handla om. Men det var inte myckjet. Så det var faktiskt IDAG som jag såg vad som verkligen hände 😮😛

Jag har ingen aning om vad det var för program de använde eller verktyg osv.. Det var 3 personer som filmade, massa gröna väggar i idrottshallen och strålkastare överallt.

Jag är den taniga jäveln som spelar gitarr 🙂 med brunt hår dåå.. På högersidan är jag väl tror jag..

Link to comment
Dela på andra sajter

Höger eller vänster hade dock sagt mig mer än "Rickenbackergitarren".

Höger är det(så fick jag vara Wesserbisser också)

Trevlig låt som var lite blandning av Cardigans, DiLeva och utseendemässigt Melody Club. 😉

Videon såg ju kanonbra ut särskilt om den är amatörproducerad. (Jag tänker: Shit, hur ska man hinna göra en sån?) Håller med Hacke om att du får slänga ut lite info om vad ni använt er av.

EDIT: Whoops, du hann före!

Redigerat av Matthew L
Link to comment
Dela på andra sajter

Höger eller vänster hade dock sagt mig mer än "Rickenbackergitarren".

Höger är det(så fick jag vara Wesserbisser också)

Trevlig låt som var lite blandning av Cardigans, DiLeva och utseendemässigt Melody Club. 😛

Videon såg ju kanonbra ut särskilt om den är amatörproducerad. (Jag tänker: Shit, hur ska man hinna göra en sån?) Håller med Hacke om att du får slänga ut lite info om vad ni använt er av.

EDIT: Whoops, du hann före!

hm kul att du nämner melodyclub.. det är samma folk som spelat in deras video..

"palace station" hade jag för mig att den hette..

vet inte om man får kalla dem för amatörer direkt haha 😉 kul video som gjordes på en eftermiddag... iallafall det jag gjorde..

Link to comment
Dela på andra sajter

vet inte om man får kalla dem för amatörer direkt haha 😉 kul video som gjordes på en eftermiddag... iallafall det jag gjorde..

Men det är just det som hade varit intressant att veta; allt jobbet som du INTE varit med på. Att bara stå där och filmas klarar ju vem som helst, men hur själva produktionen av videon i sig gått till skulle vi alla kunna lära mycket av. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det är just det som hade varit intressant att veta; allt jobbet som du INTE varit med på. Att bara stå där och filmas klarar ju vem som helst, men hur själva produktionen av videon i sig gått till skulle vi alla kunna lära mycket av. 🙂

Det är ju proffs som gjort videon. Gå en kurs. 😉

Det heter faktiskt Bessewisser...  🙁

Besserwisser heter det väl ändå? 😉

Jag tycker videon ser skitbra ut och låten är bra också! Vad har ni för planer för bandet?

Link to comment
Dela på andra sajter

andra turnén börjar nu. vi "testspelade" med niccokick i trollhättan för någon vecka sedan. sen så släpps ep´n för den 2:a kommande skivan i slutet av månaden. Själva skivan släpps förmodligen i höst. Och innan dess blir det väl någon mer video samt ep.

Så värst många spelningar är inte bokade ännu. Någon som vill ha oss eller vet ställen som kanske skulle vara intresserade kan ju höra av sig.

Tyvärr är vi väl kanske lite för "sena" för festivalsommaren så det blir kanske nästa år.

Releaseparty har vi på sticky fingers i göteborg 26maj!

Folk är varmt välkomna!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul video och helt ok låt men tyvärr inte särskilt orginellt. Vet inte vad jag tycker om att sångaren har en så skum dialekt när han sjunger. Är han invandrare så förstår jag ju och de e ju bara coolt i så fall 😎 men annars tycker jag det känns lite löjligt att lägga till med en viss accent när man sjunger. 😉

Förresten vem spelar synt när ni spelar live? 😕

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...