Jag har fĂ„tt frĂ„gan om att spela in en vokal-kvartett. Jag har mest erfarenhet av att sitta i studion hemma och lĂ€gga gitarr slingor sĂ„ detta Ă€r en ny utmaning för mig đ€. Men tycker det hade varit kul med nĂ„got nytt. Vi har nĂ„gra begrĂ€nsningar som vi behöver förhĂ„lla oss till (men som kanske gĂ„r att komma runt). Vi Ă€r som med all amatörverksamhet nĂ„got begrĂ€nsade av budget. Kan jag klara mig pĂ„ min setup eller borde jag hyra nĂ„gra prylar? Vart kan man hyra studio prylar i Malmö regionen?Â
Min setup
ljudkort:Â Apollo Twin
mickar:Â RĂžde NT1-A, Shure SM58 (2st), Line CM4 (2st)
FrÄgor
Vad för lokal bör vi vÀlja?
Kyrka eller nÄgot med mycket rumsklang
NÄgot mer dÀmpat / akustiskt neutralt
NÄgot specifikt att tÀnka pÄ kring valet / prep av lokal?
Vilken mic setup bör jag vÀlja
Enkel stormembran som alla sjunger in i? NT1-A?
Stereo par som tar rummet
Dynamiska mickar till varje sÄngare
Stormembran till varje sÄngare (4st)
2 + (3 eller4) - Dvs separat mic per sÄngare + rums mic
Question
zicvic
Hej alla Studio medlemmar đ
Jag har fĂ„tt frĂ„gan om att spela in en vokal-kvartett. Jag har mest erfarenhet av att sitta i studion hemma och lĂ€gga gitarr slingor sĂ„ detta Ă€r en ny utmaning för mig đ€. Men tycker det hade varit kul med nĂ„got nytt. Vi har nĂ„gra begrĂ€nsningar som vi behöver förhĂ„lla oss till (men som kanske gĂ„r att komma runt). Vi Ă€r som med all amatörverksamhet nĂ„got begrĂ€nsade av budget. Kan jag klara mig pĂ„ min setup eller borde jag hyra nĂ„gra prylar? Vart kan man hyra studio prylar i Malmö regionen?Â
Min setup
FrÄgor
Tacksam pĂ„ förhand för alla tips!Â
2 answers to this question
Recommended Posts