Jump to content
Annons

DEMO av min lyriska kapacitet


Pär Nord

Recommended Posts

Annons

Nej för fan! Den finns i bättre versioner m både engelsk och svensk text den här bröta jag ihop i morse som tänkbar reklam för min "katalog" sen 50 år (jo du Flizzaff 50 år) med texter på svenska och engelska (grammatiskt korrekta!) och gitarrackord och instruktioner om så önskas.

Vem som vill kan få leasa en eller alla på obestämd tid och betala med kryptovaluta till mitt dödsbo när dom anser sig klara. Just nu har jag grovsorterat de runt 200 alstren, många handskrivna, och ska skanna och konvertera till nån typ av textdokument. 

Där finns t.ex. en text som jag skrev till ett "Dössmetallband" som ville ha nåt riktigt skrämmande. Jag läste in mig på Rudolf Höss, kommendanten för Auschwitz som skrev sina memoarer i dödscellen. Han trycker hårt på lidandet. Hos de som var "tvungna" att genomföra massmördandet alltså. Stackarna. Men ibland sken solen och man åkte på picknic. Bandet ville ha påhittade demoner och påhittad ondska visade det sig. Inte nåt verkligt.

Här BULLY BLUES den engelska texten till EN ELAK FAN

BULLY BLUES text.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

HaHa där fick jag!

Jag har sett på de forum jag är med att texter kan va en stötesten. Jag har en mängd som är genomarbetade språkligt och skrivna med rytmkänsla så vill nån ha  d... jag menar leasa dom så skickar jag. 

OCH NU REKLAM!

 

 

 

textreklam.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Coolt framförande och det blir lite "nyfiket" att lyssna på.

Försök att sjunga mer synkroniserat med dina två sång pålägg. Då kommer det inte gröta till sig som det gör nu med sången.

Använd l lite mer kompressor på sången och gör volymautomation där det behövs.

Coolt och lite unikt!!! gillar det skarpt 😎

  • Haha 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Det tar ju sån tid! Jag har suttit de senaste dagarna med låtar med fyra fem sångspår där jag NÄSTAN men bara nästan sjunger "synkront". Visst låter det fint med lager på lager på det proffsiga sättet men jag är äldre än Bruce Willis (och möjligen lika dement) och har insett att jag inte har tålamod (eller lust) att lägga tid på produktion när jag har nån ny fantastisk låtidé upp-poppandes. Just nu sju stycken , , ,

 Motorhead som Axis of Evil var ett tag sen men det kommer mera

 

 

 

Texter på Kungens Engelska.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...