Jump to content
Annons
  • 0

Logic pro 9 sample editor


Alice Maria (oregistrerad)

Fråga

Alice Maria (oregistrerad)

Jag har stött på ett problem med Logic pro 9 version 9.8.1 som jag använder, och det är att spåren inte längre dyker upp  när jag går in på sample editor. När jag vill förändra ett spår, exempelvis köra spåret baklänges,  och trycker på sample editor för att göra det så dyker inte spåret upp där. Antingen står det nothing to display eller så dyker ett helt annat spår upp som inte ens finns på det pågående projektet jag håller på med. Hur har det blivit så här?  Vad kan jag göra för att spåren ska visas i sample editor?

Link to comment
Dela på andra sajter

10 svar på denna fråga

Recommended Posts

  • 0

Du behöver ha "link" knappen påslagen (överst till vänster i sample editor)

"Note: For the Sample Editor to always display the contents of the region selected in the Arrange area, Content Link mode needs to be enabled. This is done by turning on the Link button in the upper-left corner of the Sample Editor area or window." 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 0
Alice Maria (oregistrerad)

Tack för svar. Jag provade det men ingenting hände. Förut har det inte varit något problem, utan spåren har dykt upp i sample editor. Kanske har jag kommit åt någon knapp, för inget av mina projekt går längre att öppna där.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0
Alice Maria (oregistrerad)

När jag dubbelklickar och menyn med mixer, sample editor, pianoroll, score och hyper editor, kommer upp så syns spåret i dom andra flikarna, men inte Sample Editor. Jag undrar om menyn till höger, där det står Bin, loops Library och browser, när jag dubbelklickar på ett spår och går in på Bin så syns filer som jag inte har på det pågående projektet. Det kan vara spår som är gamla och som jag kanske raderat, men av någon anledning så kan ett sådant gammalt spår dyka upp och visas i Sample Editor när jag öppnar upp ett spår. Hur fungerar Bin fliken, kan den ha med saken att göra?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0
Alice Maria (oregistrerad)

 Vad konstigt, så jag kan bara öppna upp ljudfiler i sample editor? För exempel på ett projekt när går in på bin fliken så ligger en pianofil som jag har spelat in på logic programmet, och den kan jag öppna upp i sample editor.
 Hur gör jag om jag exempelvis vill köra ett spår baklänges? När jag öppnar upp ett spår i piano roll och går in på functions så kan jag välja reverse position eller reverse pitch, om jag går in på reverse position förstår jag inte hur man ska göra, är van vid att man skriver i siffror vilken hastighet man vill ha, detta känns krångligare. Ursäkta alla frågor har inte så bra koll.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...