Jump to content
Annons
  • 0

To iRig or not ?


vayzeria

Fråga

Jupp! 

Funderar på att införskaffa ett iRig åt svärfar. Antingen iRig 2 (iPhone) eller iRig UA (för Android).

Tänker i nuläget på iRig UA då han har en  Android padda och synen börjar avta lite.     Blir enklare med större display för gubben 😉

Han äger även en mindre förstärkare så det går att koppla vidare även där.

Nu till frågan. Det går ju som sagt att spela in (med olika nedladdningsbara av program och göra enklare mixar med några få effekter. Men hur är det generella ljudet? Drop outs? Laggar det eller sprakar. Är det enklare att använda? Jag använder själv Cubase och Amplitube4. 

Försökt att hitta olika ärliga recensioner och på Play Store så verkar Amplitube fått ljumna betyg

Så ja! Nu har jag skrivit av mig. Hit me with your bästa svar och erfarenheter 💪👌👍

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 svar på denna fråga

Recommended Posts

Annons
  • 0

Hade tidigare en irig men den blev mest dammsamlare och användes inte som tänkt. Tror dock att den kan vara smidig! För mig slutade den i en låda och jag använde mobilens inspelare för att fånga idéerna och sen sätta mig vid datorn i lugn och ro att spela in i skarpt läge. Har din far någon datorvana så kanske ljudkort till den kan vara ett alternativ? 

Redigerat av slejnard
Glömde ett kan
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0

Det är svärfar det e tänkt till inte far 😆.

Lite datorvana har han.  Ljudkort finns ej, hade tänkt att det skulle vara lite enklare än så. Bara spela in lite idéer och kunna "jamma"till sig själv. Just nu sitter han med en akustisk och elguran lirar han inte så ofta på. Ville ändra på det 👍😎.

 

Har du erfarenhet av hur pass bra det funkar med padda och enklare/gratis daw med det ?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0
8 timmar sedan sa vayzeria:

Det är svärfar det e tänkt till inte far 😆.

Lite datorvana har han.  Ljudkort finns ej, hade tänkt att det skulle vara lite enklare än så. Bara spela in lite idéer och kunna "jamma"till sig själv. Just nu sitter han med en akustisk och elguran lirar han inte så ofta på. Ville ändra på det 👍😎.

 

Har du erfarenhet av hur pass bra det funkar med padda och enklare/gratis daw med det ?

Jaha det är svärfar. Läser som en kratta. 😃

I iPhone följer ju GarageBand med men såg att han hade Android. Det har jag ingen erfarenhet av. Har hört att det är mer latency i android när man skapar musik men det kanske har ändrats troligen. 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0

Okej. Försöker hitta en massa nyttig info men det varierar. Har fått intrycket att Android funkar bra nu med iRig. Går väl skicka meddelande till någon återförsäljare och få veta mer 

Tack för svar @Slejnard

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0

Blir galen! iRig 2 varken tillverkas eller uppdateras längre. Finns iRig PRO I/O och iRig Duo.  Den sistnämnde verkar vara mer stabil för Android och den förste mer pålitlig för iPhone produkter med "funktion" för android.

Pro är dessutom 1000:- dyrare..

Någon med erfarenhet med dessa 2 ??

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0

Update for de som tycker det kan vara vettigt.

IsRig UA tillverkas inte längre och uppdateringar har slutat. 

Lutat åt iRig PRO I/O som funkar finfint med iPhone/ANDROID och plugga in i datorn då iRig fungerar som ljudkort så kan man ladda ner iRig ASIO. Bara att registrera din köpta vara hos IK så finns mängder av mjukvara att ladda ner som amplitube 4, Amplitube 5 LE , Cubasis trummor m.m. 💪👍

iRig ligger på 1333:- hos Thomann.

 

 

Redigerat av vayzeria
Korrigering av text
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...