Jump to content
Annons
  • 0

Flytt av filer..


vayzeria

Fråga

Väldigt dum fråga.  Vet nog svaret....

Men here goes!

Har idag ska ljudfiler/projekt på min D:/

Detta för att om datorn ballar ur eller annat skadar C disken (ssd) slå förlorar jag inget.

Allt jag gör är för skojs skull och inte på liv eller död. Men trist något händer.

Nu till grejen... Går det enbart är ta alla mappar, och flytta till C:/ utan att något fattas ( självklart spara alla projekt på nytt med rätt destination)! 

Och därifrån när allt e klart skapa back-up eller spara projektet som arbetas med, både på C OCH D ?

Hoppas jag varit någorlunda tydlig. 

Tillägg: Min D:/ är en mekanisk disk.  Vill nyttja ssd:ns snabbhet.

 

Tack på förhand🤟😎🤟 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 svar på denna fråga

Recommended Posts

  • -1

Hej!

Det betyder att du använder Windows så mina svar baseras på det. För svaret är tudelat 🙂

  1. Ja, så länge du flyttar allt som hör till projektfilerna så ska det inte vara några problem. Men du kan behöva länka om eventuella samplingsbibliotek om du flyttar även dem. Men att spara dubbelt blir ofta krångligt och det händer lätt att du jobbar med fel version. Därför, svar 2:
  2. Låt D vara en backuphårrddisk och låt ett program ta hand om säkerhetskopieringen åt dig. Vill du se till att precis allt är säkerhetskopierat off-site (även eventuella inpluggade hårddiskar) rekommenderar jag Backblaze Personal Backup. Den säkerhetskopierar allt (oavsett storlek och mängd) till krypterade servrar och det är endast du med upplåsningsnyckel som har tillgång till innehållet. Den tjänsten har räddat mig två gånger från jobbiga haverier. 70 dollar per år och 130 för två. Ett kap om man behöver säkerhetskopiera mycket, och räknar på vad motsvarande hårddisk för säkerhetskopiering kostar. Länken ovan ger en månad gratis.

Hade du använt Mac så skulle jag ha sparat projekten på ssd:n (som du är ute efter), skapat en partition på den mekaniska hårddisken och låtit Time Machine säkerhetskopiera dit.

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...