Jump to content
Annons

Hur mixa denna låt.


WolfP3

Recommended Posts

Hej Jon

Har sett dina YT-videos och allt verkar så lätt. Själv låter jag mig fångas i det sound som jag spelar in i och låter mig nöja med det. 
Hur skulle du ändra i ljudbilden på denna låt ? Jag hör iofs att vissa bastoner hörs sämre i mitt Sonossytem så det måste jag få till på något sätt. 
”Amatören”

eMastered_Lonesome night in Stockholm.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej WolfP3, det värmer att höra!

Tycker du hittat ett skönt sound överlag, inte så mycket att anmärka på egentligen. För mig personligen hamnar dock trummorna lite väl mycket i bakgrunden. Gitarrerna är i fokus, vilket är helt rätt, men trummorna behöver nog få mer plats för drivet och stommen. Gitarrsolot tar över lite väl mycket och har också ett ganska skarpt ljud runt 3-4 kHz (eller sänka lite i volym).

Hela mixen saknar en kärna vid 1500 Hz (vilket delvis beror på trummorna), vidare skulle mixen också må bra av att öppnas upp en aning i toppen, från 6-7 kHz och uppåt. Botten känns stabil, möjligen skulle du kunna tämja området runt 100 Hz en aning.

Ledord: Lite mer tydlighet/klarhet överlag (bort med (häng)mattan) - Mer framträdande trummor så låten får stomme. Öppna upp toppen och backa en aning på 3-4 kHz i sologitarren, alternativt sänk den.

Allt detta behöver åtgärdas i mixen, men gjorde ändå en snabbmaster som närmar sig soundet jag tänker på en aning:wolf_fix.mp3

Mvh Jon

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...