Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

har hittat en skala som jag inte riktigt vet vad heter. Undrar om ngn hÀr kan hjÀlpa mig med det?

Skalan passar ihop med sjuor. TyvÀrr vet jag inte tonikan men vi utgÄr frÄn C. DÄ blir tonerna enligt följande:

C D D# E F# G# A

Vad kan detta vara dĂ„?!? 😄

Annons
Postat

skala upp skala ner skala banan

Det lÄter som en god början pÄ 12ton serie...

lekte lite med tonerna...lite tritonus interv. ett gott Ă€mne!! 🙂

Ved

Postat

Prövade köra skalan i Scale-Findern i Guitar Pro 4...

Det nÀrmaste man kommer Àr en not ifrÄn nÄgon riktig skala, i alla fall enligt den...

Om man dÀremot lÀgger till en not kan kan man fÄ massor av skumma skalor, t.ex lÀgg till ett F och fÄ "C - Whole-Half Scale"...

Postat (redigerat)

En A dur blues skala + att du lagt till en stor septim skulle jag sÀga. Tror inte det finns nÄgot riktigt bra namn pÄ den skalan.

AlltsÄ: A, C, D, D#, E, F# (+G#)

Redigerat av Shadows
Postat
En A dur blues skala + att du lagt till en stor septim skulle jag sÀga. Tror inte det finns nÄgot riktigt bra namn pÄ den skalan.

Jo det e jag medveten om. Men nÄt mÄste det vÀl finnas eller ska vi hitta pÄ ett eget? :rolleyes:

Postat

Jo det e jag medveten om. Men nĂ„t mĂ„ste det vĂ€l finnas eller ska vi hitta pĂ„ ett eget? 😉

det finns sÀkert en sÄdan skala

i bortimĂ€nien till hörande en tutilura...eller? 😳

ved

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.