robertus Postat 10 maj 2005 Postat 10 maj 2005 har hittat en skala som jag inte riktigt vet vad heter. Undrar om ngn hĂ€r kan hjĂ€lpa mig med det? Skalan passar ihop med sjuor. TyvĂ€rr vet jag inte tonikan men vi utgĂ„r frĂ„n C. DĂ„ blir tonerna enligt följande: C D D# E F# G# A Vad kan detta vara dĂ„?!? đ
VED Postat 15 maj 2005 Postat 15 maj 2005 skala upp skala ner skala banan Det lĂ„ter som en god början pĂ„ 12ton serie... lekte lite med tonerna...lite tritonus interv. ett gott Ă€mne!! đ Ved
Zatri Postat 15 maj 2005 Postat 15 maj 2005 Jaa... Vet inte riktigt heller... Eller rÀttare sagt vad man skulle kalla den. Trasig E-durskala?
allansson Postat 15 maj 2005 Postat 15 maj 2005 Prövade köra skalan i Scale-Findern i Guitar Pro 4... Det nÀrmaste man kommer Àr en not ifrÄn nÄgon riktig skala, i alla fall enligt den... Om man dÀremot lÀgger till en not kan kan man fÄ massor av skumma skalor, t.ex lÀgg till ett F och fÄ "C - Whole-Half Scale"...
Shadows Postat 15 maj 2005 Postat 15 maj 2005 (redigerat) En A dur blues skala + att du lagt till en stor septim skulle jag sÀga. Tror inte det finns nÄgot riktigt bra namn pÄ den skalan. AlltsÄ: A, C, D, D#, E, F# (+G#) Redigerat 15 maj 2005 av Shadows
robertus Postat 16 maj 2005 TrÄdstartare Postat 16 maj 2005 En A dur blues skala + att du lagt till en stor septim skulle jag sÀga. Tror inte det finns nÄgot riktigt bra namn pÄ den skalan. AlltsÄ: A, C, D, D#, E, F# (+G#) Jo det e jag medveten om. Men nÄt mÄste det vÀl finnas eller ska vi hitta pÄ ett eget?
VED Postat 16 maj 2005 Postat 16 maj 2005 En A dur blues skala + att du lagt till en stor septim skulle jag sĂ€ga. Tror inte det finns nĂ„got riktigt bra namn pĂ„ den skalan. AlltsĂ„: A, C, D, D#, E, F# (+G#) Jo det e jag medveten om. Men nĂ„t mĂ„ste det vĂ€l finnas eller ska vi hitta pĂ„ ett eget? đ det finns sĂ€kert en sĂ„dan skala i bortimĂ€nien till hörande en tutilura...eller? đł ved
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.