Jump to content
Annons

Någon som testat?


robotapan

Recommended Posts

Någon som testat Izotope Ozone och kan säga huruvida denna produkt fungerar bra eller ej. Är inte ute efter nåt slags super-duper-tube-emulator-vintage-grejs, utan bara ett subtilt mastrings-program som ger den lilla extra touchen utan att vara alltför komplicerat. Eller dyrt.

Jag letar efter guldet i slutet av regnbågen med andra ord...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag testade Ozone och tyckte det sög kamelballe... Riktigt tråkigt ljud. T-Racks är väl bättre men jag föredrar att lägga på mina egna mastringseffekter...

Skulle jag vara tvungen att välja ett mastringsprogram så skulle det bli T-Racks.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mina försök i ozone har visserligen ökat stereobredd o så, och til en början så kändes det som det var kalas - tills jag lyssnade på original waven o insåg att ljudet blev utsmetat, grötigt och fördärvat. Med t-racks kan du få ett köttigare o mer öppet ljud, även om det bergis inte når upp till halvbilliga hårdvarumastringskomponenter. Jag har inte råd med hårdvaran(inte tillräcklig användning = inte ta sig råd), t-racks funkar fint för mej :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
Någon som testat Izotope Ozone och kan säga huruvida denna produkt fungerar bra eller ej. Är inte ute efter nåt slags super-duper-tube-emulator-vintage-grejs, utan bara ett subtilt mastrings-program som ger den lilla extra touchen utan att vara alltför komplicerat. Eller dyrt.

Jag letar efter guldet i slutet av regnbågen med andra ord...

Jag rekommenderar ozone, absolut (inte minst för manualen som är skitbra), och har inte upplevt problem som beskrivs i tråden. Mina mixar blir klart bättre med ozone.

Vill tillägga att jag använder nästa uteslutande kompressor, eq och matringslimitern och stereobreddaren bara ibland och aldrig med extrema inställningar.

Nu har jag iochförsig börjat pilla med Waves grejer och nog verkar det bättre, men ozone är definitivt värd att testa. Lättjobbad är den också.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Hej!

Jag har ingen erfarenhet av några andra mastringsprogram än Ozone, men tycker att det fungerar utmärkt. För oss nybörjare finns en ganska stor samling presets för en massa olika ändamål att utgå ifrån, vilket underlättar mycket. Sedan kan man sätta sig in i den utförliga och begripliga manualen (som även nattvaktaren rekommenderar) och lära sig finliret. Det kan mycket väl vara så att exempelvis T-racks är ännu bättre, men Ozone duger gott till att piffa upp mina mixar!

Hälsningar

/ Ambjörn

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Tycker att den funkar riktigt bra, och som sagt, mycket bra manual. Bättre får man leta efter. Massor om info om mastring osv. Gör ljudet mycket fetare, desutom utan att påverka karaktären (negativt) också.

Däremot reverbet tycker jag låter skit. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...