Jump to content
Annons

Vårt modersmål


91:an

Recommended Posts

Enligt forumreglerna ska alla inlägg på forumet ske på svenska, norska eller danska. Varför är bl. a. "Min kontrollpanel" och "Hjälp" skrivna på engelska? Det kan väl knappast vara för norrmän och danskar, för dom skulle väl ändå inte läsa i detta forum om dom inte förstår svenska? Även om de flesta av oss vant sej med engelska manualer borde det väl underlätta speciellt för nytillkomna medlemmar om instruktioner och hjälpavsnitt vore skrivna på svenska så att inget kan missförstås.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Personligen har jag svårare att förstå danska och norska än engelska. Dessutom slänger vi och tillverkarna oss med en massa ord på engelska, detta för att det inte alltid finns någon käck översättning till det svenska språket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen har jag svårare att förstå danska och norska än engelska. Dessutom slänger vi och tillverkarna oss med en massa ord på engelska, detta för att det inte alltid finns någon käck översättning till det svenska språket.

Lisää kuuma tai kylmä maito ja sekoita. Voit sekoittaa kaakaon myös kuumaan veteen!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis, finns ju många bra exempel på det. Försök t ex att översätta "default" till ett svenskt ord...

Fast i fallet med kontrollpanelen är det ju säkert tidsbrist.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...