Jump to content
Annons

Parental Advisory Label


Recommended Posts

Annons
4 timmar sedan sa HowBoutSomeSnus:

Denna är väl bara till för musik från USA? Åtminstone kan du nog bara få den genom RIAA.

Gäller väl all musik som säljes i USA. All musik som har "skadlig" text eller stötande"/"faul language" måste ju ha PAL logga....  bara ett tanke.  Tipper Gore hyvlade ganska hårt när Twisted Sister och W.A.S.P släppte sina skivor. 

Även våran Siwert Öholm gick ju bananas!!🤣

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

8 hours ago, vayzeria said:

Gäller väl all musik som säljes i USA. All musik som har "skadlig" text eller stötande"/"faul language" måste ju ha PAL logga....  bara ett tanke.  Tipper Gore hyvlade ganska hårt när Twisted Sister och W.A.S.P släppte sina skivor. 

Även våran Siwert Öholm gick ju bananas!!🤣

Såklart, tänkte jag inte på. Men har vi någon europeisk motsvarighet?

Jo de klippet med Siwer som går bananas gällande "vassp" har man ju sett några gånger 😁

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

10 hours ago, punkrockdude said:

Jag har läst att alla skivor inte måste ha loggan på omslaget och att det beror på olika faktorer som bolag och organisationer etc. Tittar man på skivor från oberoende amerikanska punkskivbolag så har ungefär inga album varningen på omslaget.

Kan jag tänka mig. Och idag när det mest är streaming som gäller så behöver man väl bara se till att få med en "Explicit" märkning av något slag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...