Jump to content
Annons

Collaboration!


vayzeria

Recommended Posts

Tjena mittbena!

 

Har länge tänkt göra musik snabbare och visst fan går det, beroende på kvalité och typ av musik.  Men generellt kan det vara svårt när man tänker på Rock, Metal eller Black Metal. 

En tanke som dök upp var när jag fick reda på att Burzum på ett av sina album, gjorde en FL(fruity Loops). Spelade in små slingor sedan bara copy/paste.

Tänkte göra samma grej.  Både gitarr bas och ev. trummor. Vore kul om någon vill hoppa på detta. Blir många små slingor att byta med varandra diskutera upplägg/partier och sammansättning. 

Enklare blir det är storleken minskar på filerna (om man nu inte kör DI istället och med samma mjukvara då jag kör Amplitube 4 complete just nu).

Vad sägs?

"Ready to walk the dark side you are?"🤟

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
2 timmar sedan sa oioioi:

Jag tycker det låter riktigt skoj, men tyvärr dog studiodatorn i början av sommaren så jag kan tyvärr inte förrän jag har lagat/köpt ny/byggt ny. Vilket nog tar ett tag.

 

 

Tråkigt😟 l

Men kan ju om du vill,  skicka småklipp i mp3 format och bara snacka lite löst om struktur och uppbyggnad/arr?

Skickar sedan över hur det låter bit för bit?

Link to comment
Dela på andra sajter

Musikproduktion snabbare med copy/paste ? Nej tack, det lockar inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
4 timmar sedan sa HomerJSimpsson:

Musikproduktion snabbare med copy/paste ? Nej tack, det lockar inte.

 Mer bara ett" projekt" ser vart det leder.  Kör hellre löpa linan ut från start till slut.  Detta bara för litet annorlunda sound/stuk. 🤗🙃

(Om man man inte är intresserad, så varför svara ) ? 🤣

Redigerat av vayzeria
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...