Jump to content
Annons

Reason 3 buggigt!


moOd

Recommended Posts

//flamethrower on//

Förbannade j-vla Reason 3.0 h-ete! Fattar inte hur man kan släppa nåt så buggigt o dessutom behöva betala för det! Fillistan funkar inte som den ska. Allt cachas ju upp och ingenting nytt som sparas under arbetets gång syns först man startar om Reason helt. O så den här j-va bakgrunden som har försvunnit.. man blir ju sne när Reason stänger ner sig när sista dokumentet stängs. Det känns som allt har blivit så "Mac:ifierat".. Dessutom så brukar rewire:ad Cubase krasha när man laddar en fil i Reason, eftersom den stänger ner sig en kort stund för att öppna det nya fönstret.. (Reason:s fel!)

//flametrower off//

Måste få avreagera mig på nån som förstår.. tjejen fattar ju ändå inte vad jag gnäller om. 🙂

Redigerat av Mats_S
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
O så den här j-va bakgrunden som har försvunnit.. man blir ju sne när Reason stänger ner sig när sista dokumentet stängs. Det känns som allt har blivit så "Mac:ifierat"..

^ Helt klart det värsta med Reason 3. Det och det faktum att det är 200 gånger mer resurskrävande än tidigare versionen fick mig att gå tillbaks till 2.5 efter en halvtimmes testande...

Det här är första gången som Propellerheads gör mig lite besviken faktiskt. Dock står det ju på deras hemsida att de vet om felen och ska göra något åt dem. Hoppas de även fixar till saker som den hemska fönsterbaserade layouten, ge mig den gråa bakgrunden tillbaka! (eller i alla fall en valmöjlighet om att ha den eller inte).

Redigerat av patrik
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

" man blir ju sne när Reason stänger ner sig när sista dokumentet stängs. Det känns som allt har blivit så "Mac:ifierat"

hmm det är ju verkligen inte macigt utan superduper pcigt,på mac KAN ju reason vara "på" utan att en låt är öppen men INTE på pc.

Link to comment
Dela på andra sajter

" man blir ju sne när Reason stänger ner sig när sista dokumentet stängs. Det känns som allt har blivit så "Mac:ifierat"

hmm det är ju verkligen inte macigt utan superduper pcigt,på mac KAN ju reason vara "på" utan att en låt är öppen men INTE på pc.

Med Mac:it syftade jag på att bakgrundsfönstret är väck. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Man får helt enkelt ta bort alla ikoner på skrivbordet och lägga en grå bakgrund där 😳

Nån som har märkt buggen där man spelar upp sången med "follow song" på och man ska dra en automatiserings kurva. I 2.5 så avaktiverades "follow song" så länge man höll musen nere. Skitdåligt när man vant sig med 2.5!

Redigerat av Dj Mainstream
Link to comment
Dela på andra sajter

Fillistan funkar inte som den ska. Allt cachas ju upp och ingenting nytt som sparas under arbetets gång syns först man startar om Reason helt.

Jaså? Det funkar för mig i 3.0 men inte i 2.5...

Annars så håller jag med om "sista-dokumentet-stängs"-prylen... (som är PC:igsom kimdeal skrev) Det är jobbigt att tänka om ett arbetssätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

version 3 är väldigt bra..

Det ända jag stör mig på är layouten,, Att det bara är halva fönstret..

Det skulle varit som i dom tidigare versionen, att det täcker upp hela skärmen 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

version 3 är väldigt bra..

Det ända jag stör mig på är layouten,, Att det bara är halva fönstret..

Det skulle varit som i dom tidigare versionen, att det täcker upp hela skärmen 🙂

Fast förut täckte det bara skärmen men det gick ju bara att ha själva sequenser delen i helskärmsläge. Vore det inte bättre om man kunde ha allt i helskärm? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast förut täckte det bara skärmen men det gick ju bara att ha själva sequenser delen i helskärmsläge. Vore det inte bättre om man kunde ha allt i helskärm? 😆

Mja. Att själva racket är i fast storlek tycker iallafall inte jag gör nånting. Men, de borde som sagt återinföra den gamla arbetsytan som bakgrund.. eller ännu bättre, ha möjligheten att välja hur man vill ha det så att alla blir nöjda och glada (kan ju inte vara så svårt).

Link to comment
Dela på andra sajter

jag vill lixom, att bakrunden ska vara där, så som det var i dom tidigare versionerna 😆

Vet nån ens varför dom tog bort den?

Är pga folk använder reason mest via rewire? och inte enbart arbetar i Reason?

Det är den enda logiska jag kan tänka på...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror inte det är logiskt. Efter att kikat på 3an tänker jag faktiskt vänta med att uppgradera. Känns slött och trist. Blir väl bättre med tiden. Men bättre effekter med minskad arbetsglädje. Nä.

//smulan

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom håller på med en updatering på r3 nu, hoppas den blir bättre.

Min känsla är att det känns som om man måste lära sig ett helt nytt program i R3 jämfört med R2.5. Känns så klumpigt osv ... 😕

Fönsterhanteringen är sämre än på R2.5. ladda upp ett helt ny låt i en ny instans av reason är inte kul, tycker jag iallafall...

Annars är det mycket bra...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...