Jump to content
Annons

Taxi och Broadjam


YellowStudio

Recommended Posts

Annons

Taxi ? Broadjam ? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är det för dig då på Taxi Pop53?

Är du inte så aktiv?

Själv gick jag med i Taxi för en månad sen ungefär. Riktigt kul!

Sitter och filar på en Ocean11 cool jazz låt. Nästa vecka skall jag göra lite surf rock.

Redigerat av Lindpop
Link to comment
Dela på andra sajter

Nej jag har inte varit aktiv där på länge dessvärre. Fattade aldrig riktigt att det i första hand var ett ställe att få hjälp att pitcha låtar utan trodde att det bara var ett vanligt musikforum. Fick ett tips om ett annat forum The Muses muse där så det var inte helt fel ändå. 

The Muses muse var ok i början men nu vet jag inte. Saker förändras över tid eller kanske man blir lite trött på engelskspråkigas vanföreställningar om att dom är centrum för universum etc etc jag vet inte.

Redigerat av Gäst
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
On 2019-10-11 at 16:44, YellowStudio said:

Hur är det för dig då på Taxi Pop53?

Är du inte så aktiv?

Själv gick jag med i Taxi för en månad sen ungefär. Riktigt kul!

Sitter och filar på en Ocean11 cool jazz låt. Nästa vecka skall jag göra lite surf rock.

Skulle du säga att Taxi är en tjänst värd att betala för? Kostar ändå drygt 3000 kr att signa upp sig för ett år 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

V

1 timme sedan, Peter Roos said:

Gick med i Broadjam för hundra år sen, men är inte aktiv där. Taxi var väl poppis för ett tag sen också, men det finns väl bättre plattformar att lansera sina alster?

Vilka plattformar tänker du då på som riktar sig mot libraries i TV branchen?

Jag tycker abolut Taxi är värt det även om jag känner att jag inte riktigt når upp till vad som krävs i dagsläget alla gånger i deras listings: https://www.taxi.com/

Det är bara att be om att få lite listings för dig/er och se om det är något.

Själv har jag väl en bit kvar men det gör det också väldigt motiverande att försöka ta sig dit. Det är en långsiktigt plan jag har att få in/ut mer musik i tv. Jag har bara varit med några månader, fått en del returns och en del forwards men förmodligen tar det tid innan biblioteken hör av sig, tror jag, om dom vill signa ens låtar.

Link to comment
Dela på andra sajter

57 minuter sedan, YellowStudio said:

V

Vilka plattformar tänker du då på som riktar sig mot libraries i TV branchen?

Jag tycker abolut Taxi är värt det även om jag känner att jag inte riktigt når upp till vad som krävs i dagsläget alla gånger i deras listings: https://www.taxi.com/

Det är bara att be om att få lite listings för dig/er och se om det är något.

Själv har jag väl en bit kvar men det gör det också väldigt motiverande att försöka ta sig dit. Det är en långsiktigt plan jag har att få in/ut mer musik i tv. Jag har bara varit med några månader, fått en del returns och en del forwards men förmodligen tar det tid innan biblioteken hör av sig, tror jag, om dom vill signa ens låtar.

Ska kolla in Taxi. Det verkar ju bra om man ska rikta in sig mot tv-branschen. Min reflektion gällde bara låtar i största allmänhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...