Jump to content
Annons

Toneport UX2 Gearbox


Recommended Posts

Hej, jag undrar om någon vet varför man får detta meddelande när man ska välja inställning i Gearboxen:

DSP fail to load model correctly.
You may not hear the selected model

 

Reason (CODE 8000740C)
Model definition decryption faild

Detta har fungerat innan för ca 3 år sedan men inte nu, tacksam för svar och eventuellt hur man rättar till detta.
Mvh
Tony

Redigerat av Tony Magnusson
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Menar du att förra gången du körde var för 3 år sedan, och då fungerade det? Samma dator osv som då?

Har du kört Line 6 Monkey och kollat att alla uppdateringar är på plats?

Prova annars att avinstallera och installa om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja absolut, det är som att inställningarna har försvunnit, den svarar inte på reverb, compressor, eko, mm, t,ex man ser att rever är på men det händer ingenting när man skruvar på det, lokaså compressor och de andra sakerna, färdiga inställningar som jag har gjort innan får jag detta meddelande på, så tråkit bara...

Link to comment
Dela på andra sajter

Här har den iof samlat dam sen typ dagarna efter jag fick den för runt ett år sen, men om jag inte minns helt fel så är Gearbox kraftigt utdaterat och funkade inte alls på mitt Windows 8.1-system. Jag kommer inte ihåg vad ersättaren hette, men den skulle enligt hörsägen vara vara fullständigt kompatibel licensmässigt med Gearbox (vilket jag inte kan testa iom att jag fick den av en polare as-is), så mitt råd är att kolla upp download-sidan på Line6.com för att kika på vad som finns där nu. Jag har VST-varianten själv som funkar väldigt fint tekniskt sett, och jag måste erkänna att stand-alone-programmet var kul att leka med som amp-sim under en stund när jag testade det, så det nya ska absolut funka i vart fall, åtminstone teoretiskt sett! (datorer är ju datorer......)
Jag måste erkänna att jag inte var ett stort fan av ljudet på den, men måste säga jag var väldigt förtjust i de analoga VU-mätarna som dansade runt när den jobbade ?

Redigerat av van Caine
Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, Tony Magnusson säger:

Tack för infon från er, jag har fortfarande win7 på datorn, och där är inte ändrat något, så det är det som är konstigt, men jag ska kolla på line6 hemsida och se om jag kan hitta drivrutiner mm, så kanske det löser sig ?

Ladda ner deras Monkey, den laddar sedan ner det du behöver.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...