Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Har några riktigt brusiga samples som jag helt enkelt måste använda så nu undrar jag om tips för o reducera brus. Det jag redan testat är en kombination av filter o lite mclass enheter o det har funkat rätt bra, men långt ifrån acceptabelt. Nån som har några bra tips ?

Annons
Guest Lasse Mongo
Posted

oftast är det ganska svårt om inte omöjligt att få brusiga samples att bli bra utan att de blir förstörda eller förvanskade till nästintill oanvändbara, du kanske ska titta på ett s.k. FFT-filter men jag betvivlar att du kan göra nåt vettig åt det...

Lycka till då och botten upp där!

Guest maxmaxmax
Posted (edited)
x-noise etc blablabla

Reason var det ja. Det var inget, jag började tipsa om VST-plugins innan jag fattade.

Edited by maxmaxmax
Posted

Brusreducera samplingarna innan du tar in dem i Reason.

Adobe Audition har haft en lysande brusreduceringsfunktion ända sedan versionen Cool Edit 95 🙂 Finns även många kommersiella brusreduceringspluggar också och säkert nån freewareplugg att leta upp på kvr-vst.com

Posted

Eh. . Brus? Är det något fel på brus.. Du får väl acceptera att grejerna låter lite "vintage" bara.. 😄 Själv älskar jag brus.. Ju mer desto bättre.. Om du nu måste använda samplingarna.. Och inte vill att det ska höras att de brusar.. Mangla dem med bitcrunhern i Screamen!! 😉 Fast du kanske vill att man ska höra vad det är för samplingar? :rolleyes:

Mycket välgång..//smulzZz