Jump to content
Annons

Multitracking


TweedBassman

Recommended Posts

Hejsan

Skulle gärna ta emot tips på ett bra sätt att spela in flera samtidigt och som går in i Datorn på separata spår. Pro Tools i det här fallet. Tyvärr har jag bara en Audiobox 22 VSL för tillfället.

Tycker preampsen är ok, men tycker den kanske har mer fokus på övre mellanregistret.

Visst vore det kul med en Apollo, men det är inte min budget. 

Dock vill man ju ha bra preamps och minst 8 kanaler.

Nån som har nåt bra tips? 

USB bör det vara i mitt fall. Thunderbolt kan vara ett alternativ om man investerar i en Mac

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Burnin Sven (oregistrerad)

Thunderbolt finns ju på PC också, jag har ett pcie kort med två thunderbolt portar på mitt gigabyte z270x gaming5. Jag kör i och för sig os x på det men det är ju ett pc moderkort.

Där har du ytterligare möjligheter. I övrigt är det nog bara att googla på mångkanals kort med usb

Link to comment
Dela på andra sajter

Thunderbolt finns ju på PC också, jag har ett pcie kort med två thunderbolt portar på mitt gigabyte z270x gaming5. Jag kör i och för sig os x på det men det är ju ett pc moderkort.

Där har du ytterligare möjligheter. I övrigt är det nog bara att googla på mångkanals kort med usb

ok, det hade jag ej koll på. Visserligen är det en PC Laptop med bara usb jag har men det går kanske o kringgå till en thunderbolt uttag

Jo jag vet vilka som finns, men är lite nyfiken på vilka som funkar bra utan latency osv

Vill som dom flesta andra hobbymixare komma undan med bra grejer till bra pris men att dom ska låta bra och fungera utan en massa strul. 

8 kanaler känner jag är minimum. Det som ser mest intressant nu är väl Focusrite Clarett 8PreX. Jag har dock också funderar på om en separat preamp med 6 kanaler in i ett mindre audiointerface som har 6 line in är ett alternativ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Nej det måste vara thunderbolt, usb och thunderbolt är olika trots att dom nu för tiden har samma utseende på kontakterna. En del datorer har det redan inbyggt så kolla specsen men usb ska funka bra nu för tiden säger folk så det ska räcka. Men där har jag ingen erfarenhet så hoppas nån annan kan hjälpa till.

När det gäller fördröjning så kan man i alla fall i Logic mäta och kompensera för den och det måste vara möjligt i alla program tycker jag. Det kan vara bra att veta om man testar olika ljudkort.

Redigerat av Burnin Sven
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...