Jump to content
Annons

soundcraft 200b


MrMojomanic

Recommended Posts

Hej jag letar efter någon som är kunnig på soundcraft 200b.

Det jag vill veta är hur jag ska koppla åtta kanaler från bordet till ljudkort på bästa sett.

Jag har aningar att line in kanalerna inte fungerar eller så är det jag som missat något.

Jag har läst igenom manualen men varken engelskan eller mina kunskaper är tillräckligt bra.

Tacksam för all hjälp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag hade ett 400B för många år sedan, men kommer nog egentligen inte ihåg så mycket... 😉 

Du ska alltså bara använda preamparna och koppla in på lineingångar på ljudkortet?

Jag har för mig att det inte finns några direct out på det bordet, så då får du använda inserterna istället. Nackdelen är att det bara är obalanserat ut därifrån, men om du är lite försiktig med kabeldragningen och inte har för långa kablar, så brukar det funka bra ändå.

Du kopplar då ihop Tip och Ring i TRS-kontakten, så får du ljudet genom mixern för medhörningens skull - och samtidigt ut till ljudkortet. 🙂 

Du kan se mer i min lilla wiki-artikel här: http://wiki.kontrollrummet.com/Telekontakt

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du kopplat rätt i kontakten?

Om du testar med en vanlig monotele, så tryck bara in den halvvägs, till första stoppet så att säga - alltså inte ända in, för då får du inget ljud alls.

Funkar det, så köper du sedan färdiga direct out-kablar eller löder ihop sådana själv, enligt instruktionerna som jag länkade till i min wiki-artikel. 🙂 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...