Pedda Postat 24 april 2005 Postat 24 april 2005 Har cirka en sekuns fördröjning pĂ„ ljudet nĂ€r jag spelar pĂ„ min midi keyboard? Mitt ljudkort Ă€r M-audiophile 2496 och anvĂ€nder Cubase SE. Detta har hĂ€nt efter installation till en ny hĂ„rddisk. Tack pĂ„ förhand! đ
joachime Postat 24 april 2005 Postat 24 april 2005 LÀs den hÀr artikeln om emulerade portar. Förhoppningsvis finner du lösningen pÄ ditt problem dÀr.
Peder Postat 24 april 2005 Postat 24 april 2005 (redigerat) Hej! NĂ€r jag hade vĂ€ldigt hög midi-latency berodde det pĂ„ att ljudkortets "buffersize" var satt till 2048 samples, "normalt" runt 256 samples och ju lĂ€gre "buffer size"-vĂ€rde desto lĂ€gre latency! Gör sĂ„ hĂ€r i Cubase: Klicka "Devices" (LĂ€ngst upp 3:e ifrĂ„n höger) gĂ„ ned lĂ€ngst ned och klicka "Device Setup..." Till vĂ€nster i mitten klicka "VST Multitrack"! HĂ€r ska ditt ljudkort stĂ„ valt uti "Asio Driver" och dĂ€rinnunder sĂ„ stĂ„r din "Input/Output Latency" i ms (I ditt fall runt 1,000 ms đ) Nedanför detta finns rutan "Control Panel" - klicka pĂ„ den sĂ„ kommer du in i ditt ljudkorts instĂ€llningar och dĂ€r ska det finnas nĂ„got med "buffer size" och "samples" sĂ„ pröva att Ă€ndra till sĂ€g "256 samples" gĂ„ tillbaka och kika i "Input/Output Latency", vart det bĂ€ttre, Ja? Yiieeppiii đ! Mvh Peder Redigerat 24 april 2005 av Peder
Pedda Postat 26 april 2005 TrĂ„dstartare Postat 26 april 2005 Nu funkar det! đ Tack för hjĂ€lpen!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.