Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har cirka en sekuns fördröjning pĂ„ ljudet nĂ€r jag spelar pĂ„ min midi keyboard? Mitt ljudkort Ă€r M-audiophile 2496 och anvĂ€nder Cubase SE. Detta har hĂ€nt efter installation till en ny hĂ„rddisk. Tack pĂ„ förhand! 😕

Annons
Postat (redigerat)

Hej!

NÀr jag hade vÀldigt hög midi-latency berodde det pÄ att ljudkortets "buffersize" var satt till 2048 samples, "normalt" runt 256 samples och ju lÀgre

"buffer size"-vÀrde desto lÀgre latency!

Gör sÄ hÀr i Cubase: Klicka "Devices" (LÀngst upp 3:e ifrÄn höger) gÄ ned lÀngst ned och klicka "Device Setup..." Till vÀnster i mitten klicka "VST Multitrack"!

HĂ€r ska ditt ljudkort stĂ„ valt uti "Asio Driver" och dĂ€rinnunder sĂ„ stĂ„r din "Input/Output Latency" i ms (I ditt fall runt 1,000 ms 😉) Nedanför detta finns rutan

"Control Panel" - klicka pÄ den sÄ kommer du in i ditt ljudkorts instÀllningar och dÀr ska det finnas nÄgot med "buffer size" och "samples" sÄ pröva att Àndra till

sĂ€g "256 samples" gĂ„ tillbaka och kika i "Input/Output Latency", vart det bĂ€ttre, Ja? Yiieeppiii 🙂!

Mvh Peder

Redigerat av Peder

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.